Retailerii din România se opun plafonării adaosului comercial la produsele românești

ECONOMIE. Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) a emis un comunicat de presă în care își exprimă opoziția față de propunerile de plafonare a adaosului comercial la produsele românești, subliniind că acestea ar putea avea consecințe negative asupra pieței și a economiei în ansamblu.

În contextul în care produsele autohtone au ajuns să fie dominante pe rafturile magazinelor, retailerii consideră că o plafonare a adaosului comercial ar fi cel puțin contradictorie. Ei susțin că au făcut eforturi considerabile pentru a asigura prezența cât mai mare a produselor românești, în răspuns la solicitările venite din partea autorităților, fermierilor și organizațiilor neguvernamentale.

Reprezentanții AMRCR atrag atenția asupra efectelor distorsionante pe care le-ar putea avea o astfel de măsură asupra pieței, subliniind că introducerea unor plafonări anterioare a dus la modificări ale gramajului produselor și la creșterea prețurilor altor produse.

De asemenea, retailerii critică avalanșa de suprareglementări la care este supus sectorul de retail, subliniind că acestea nu sunt întotdeauna justificate și nu sunt evaluate corespunzător în funcție de impactul lor asupra pieței.

În ceea ce privește propunerile ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, AMRCR așteaptă să înțeleagă mai bine strategia propusă, în special având în vedere că multe produse românești au început să pătrundă pe piețele europene și beneficiază de scheme de sprijin și programe de investiții.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România subliniază că sectorul de retail este tot mai copleșit de reglementările din ce în ce mai numeroase și că acest lucru poate afecta capacitatea acestuia de a acționa ca un vector de creștere economică și de recuperare a decalajelor regionale de dezvoltare.

În final, AMRCR reiterează că plafonarea adaosului comercial este o măsură care limitează libertatea economică și care a fost criticată de cea mai mare parte a pieței și avertizează asupra efectelor negative pe care le-ar putea avea asupra economiei în ansamblu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare