România pe drumul cel bun: creșterea accelerată a infrastructurii rutiere

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. România a intrat într-un ritm accelerat de construcție de autostrăzi și drumuri expres, ceea ce generează o serie de progrese notabile în clasamentele europene. Conform estimărilor, dacă menținem acest ritm, în anul 2025 România ar putea depăși Croația și Cehia la numărul de kilometri de autostradă, iar în 2026 ar putea ajunge să depășească Elveția și Danemarca, state recunoscute pentru nivelul lor înalt de trai.
La finalul anului 2024, România a ajuns la un total de 1.280 de kilometri de drumuri de mare viteză. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, estimează că, datorită unei alocări bugetare fără precedent, în 2025 România va depăși pragul de 1.500 de kilometri de drum de mare viteză. Acest lucru ar plasa țara noastră peste Cehia și Croația în clasamentul european al infrastructurii rutiere.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat că în 2025 România va depăși 1.500 de kilometri de drumuri de mare viteză în trafic, cu un plan ambițios de a da în folosință 250 de kilometri de autostradă și drum expres. „2024 a fost un an record, reușind să atingem 200 de kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic. Perspectivele pentru 2025 sunt, de asemenea, istorice, cu secțiuni de autostradă din diverse zone ale țării, inclusiv Autostrada Transilvania A3, Autostrada Sibiu-Pitești A1, Autostrada Moldovei A7, și Autostrada Bucureștiului A0, care împreună vor însuma 250 de kilometri”, a afirmat oficialul de la Transporturi.
Aceste evoluții sugerează un angajament puternic față de dezvoltarea infrastructurii de transport din România, un sector esențial pentru creșterea economică și integrarea europeană. Cu o atenție sporită asupra finalizării proiectelor de infrastructură, România se îndreaptă spre îmbunătățirea conectivității la nivel național și regional, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra mobilității și economiei locale.
Dacă acest avans în construcția de autostrăzi va continua, România are șanse mari să devină un jucător important în peisajul european al infrastructurii rutiere, facilitând atât transportul de mărfuri, cât și deplasarea cetățenilor pe teritoriu. Aceste progrese sunt, fără îndoială, un semn pozitiv pentru viitorul acestei țări în cadrul Uniunii Europene.