Românii devin tot mai atenți la gestionarea banilor: marile magazine ajustează strategia pentru același produs cu prețuri variate

SUPERMARKETURI. Retailerii din piața locală își ajustează strategiile pentru a atrage consumatorii într-o perioadă în care aceștia sunt din ce în ce mai atenți la prețuri și la modul în care își gestionează banii.
Unul dintre modelele pe care îl adoptă este strategia „cumperi mai mult, plătești mai puțin”.
Această abordare implică aplicarea mai multor niveluri de prețuri pentru același produs, în funcție de cantitatea achiziționată. În special magazinele mari, de tip hipermarket, sunt cei care implementează această tactică, conform relatărilor din Ziarul Financiar.
La Cocoș, o companie românească ce operează hipermarketuri cu prețuri mici, a fost unul dintre primii retaileri care au adoptat acest model de afacere, chiar înainte ca inflația să afecteze puterea de cumpărare a românilor.
În plus, alte rețele internaționale precum Auchan și Carrefour au început să aplice aceeași strategie în magazinele lor, atât hipermarketuri, cât și supermarketuri. Auchan a mizat pe acest model în magazinele de tip hipermarket pe care le-a transformat în 2023 în magazine de tip discount, în timp ce Carrefour aplică principiul și în rețelele sale de hipermarketuri și supermarketuri. Mai înainte, Carrefour folosea această strategie în magazinele sale de discount Supeco.