Scăderea dramatică a vânzărilor de autoturisme electrice: Tesla Model Y și Dacia Spring înregistrează pierderi uriașe

INDUSTRIA AUTO. Într-o perioadă de schimbări majore pe piața auto, vânzările de autoturisme electrice înregistrează o scădere alarmantă. Analizele recente ale DGPCI (fosta DRPCIV) relevă o diminuare dramatică a înmatriculărilor de vehicule complet electrice în România, stârnind îngrijorare în rândul specialiștilor din industrie.

O scădere masivă a vânzărilor

Conform datelor publicate de Profit.ro, numărul înmatriculărilor de autoturisme electrice a scăzut drastic în luna august a acestui an. Au fost înmatriculate doar 494 de autoturisme electrice, în scădere cu peste 1.100 de vehicule față de august 2023, ceea ce reprezintă o scădere de -69,3%. Comparativ cu august 2022, numărul actual este aproape jumătate din volumul înmatriculat în anul precedent.

Impactul asupra modelelor populare

Printre modelele cele mai afectate de această scădere se numără Dacia Spring și Tesla Model Y. Dacia Spring, un model popular pe piața locală, a cunoscut o scădere de peste 96% în înmatriculări. În august 2023, erau înmatriculate 655 de unități ale modelului Spring, în timp ce în această vară, doar 25 de vehicule au fost înregistrate. Această scădere dramatică s-ar putea ameliora în septembrie, odată cu livrarea noilor modele face-lift.

Tesla Model Y a suferit, de asemenea, pierderi semnificative. Anul trecut, Tesla a înmatriculat 509 exemplare ale Model Y, în timp ce în această vară, numărul acestora a scăzut la doar 47. În contrast, Tesla Model 3, o altă variantă populară, a înregistrat o creștere de 33,3% în vânzări, cu 168 de unități înmatriculate în august.

Variabilitatea pe piață

În timp ce unele modele cunosc scăderi accentuate, altele, precum BMW iX1, au avut creșteri remarcabile. BMW iX1 a înregistrat o creștere de 233% cu 10 unități înmatriculate. De asemenea, Volkswagen ID.7 și Volvo EX30, ambele modele noi, au început să atragă atenția, dar într-o măsură încă modestă.

În ceea ce privește cota de piață, autoturismele complet electrice au avut o scădere considerabilă, ajungând la 4,95% în luna august, față de 12,47% în aceeași perioadă a anului trecut. În total, România a înmatriculat 6.837 de autoturisme complet electrice în perioada ianuarie-august 2024, înregistrând o scădere de 35,3% comparativ cu anul anterior. Aceasta reprezintă cu 3.745 de vehicule mai puțin față de anul trecut.

Perspective și provocări

Scăderea vânzărilor de autoturisme electrice ridică întrebări despre viitorul acestui segment de piață și despre provocările cu care se confruntă industria auto în tranziția către electrificare. Factori precum prețul, disponibilitatea modelelor noi și politicile de stimulare a vânzărilor vor influența, fără îndoială, evoluția pieței în lunile și anii următori.

În concluzie, deși perioada recentă a adus provocări considerabile pentru vânzările de autoturisme electrice, industria continuă să se adapteze și să inoveze. Observatorii pieței așteaptă cu interes cum vor evolua tendințele și ce măsuri vor fi luate pentru a stimula cererea și a revigora segmentul vehiculelor electrice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare