Sebastian Burduja: măsuri stricte pentru eficientizarea companiilor din subordinea Ministerului Energiei

ENERGIE. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat recent că nu va semna bugetele de venituri și cheltuieli ale companiilor aflate sub tutela ministerului dacă acestea nu vor respecta principii stricte de eficientizare. Printre măsurile impuse se numără reducerea numărului de posturi de conducere și diminuarea cheltuielilor cu salariile.
În cadrul unei intervenții la Digi24, Burduja a explicat că, în ultimele două săptămâni, a transmis o adresă tuturor companiilor din portofoliul ministerului, indiferent dacă sunt controlate majoritar sau în totalitate. Una dintre cerințe este reducerea posturilor de conducere cu până la 30%, dar și limitarea cheltuielilor cu salariile, cu un obiectiv de 20%, în special în rândul personalului tehnic, economic, administrativ și de suport (TESA).
„În companiile de energie, cum este Complexul Energetic Oltenia, nu dorim să concediem minerii sau inginerii care lucrează în cariere și termocentrale. Însă, există oportunități de a reduce personalul administrativ”, a specificat ministrul.
De asemenea, Burduja a subliniat necesitatea de a reduce cheltuielile cu sponsorizările, făcând referire la Hidroelectrica, care ar fi cheltuit 16 milioane de lei pe sponsorizări anul trecut. Deși a menționat această sumă, ministrul a subliniat că nu dorește să critice societatea pentru că, în general, își îndeplinește sarcinile corespunzător.
Burduja a afirmat cu tărie că, în calitate de acționar, ministerul are instrumentele necesare pentru a impune aceste măsuri și a avertizat că nu va semna bugetele companiilor care nu respectă aceste principii de eficientizare. „Scopul nostru este de a economisi un miliard de lei prin aceste măsuri,” a adăugat el.
În plus, ministrul a anunțat că, în aproximativ două luni, Ministerul Energiei va dezvolta un portal de transparență, unde cetățenii vor putea analiza informații despre companiile din subordinea sa. „Pe site-ul Ministerului Energiei, în circa o lună și jumătate până la două luni, veți putea selecta compania și să vizualizați cheltuielile, sporurile, contractele conducerii, declarațiile de avere și sponsorizările,” a declarat Burduja.
Această inițiativă reprezintă un pas important spre creșterea transparenței în gestionarea companiilor de stat și a fondurilor publice, încurajând o mai bună responsabilitate fiscală.