Situația financiară a părinților înainte de noul an școlar

FINANCIAR. Majoritatea părinților români se gândesc pesimist la viitor. 7 din 10 se îngrijorează de situația economică, în timp ce 2 din 5 spun că se află într-o situație financiară mai dificilă față de anul trecut, doar 17% spunând că sunt semnificativ mai bine.
 
În fiecare an începutul anului școlar este unul dintre cele mai importante evenimente din familie, implicit una dintre cele mai mari surse de cheltuieli pentru părinți, după vacanță. Aproape 9 din 10 părinți s-au declarat îngrijorați în prezent de prețurile mai mari la produse pentru începutul anului școlar, potrivit unui studiu realizat de United Media Service în perioada 9-11 august, pe un eșantion de 400 de respondenți din mediul urban, părinți, în vârstă între 25 și 55 de ani și cu copii la grădiniță sau la școală. Interviurile au avut loc online.
 
Având în vedere cele mai recente evoluții de pe piață, părinții se confruntă din nou cu vremuri incerte. În timp ce se pregătesc pentru viitorul an școlar, creșterea inflației este o reamintire a unui viitor imprevizibil. Cu toate acestea, sunt pregătiți să cheltuiască, în ciuda dificultăților întâmpinate și a situației financiare mai proaste raportate de mulți dintre ei.
 
Mai mult decât atât, 3 din 4 respondenți își încep cumpărăturile de la întoarcerea la școală cu cel puțin două săptămâni înainte, iar 25% chiar și cu aproximativ o lună înainte și doar 9% odată cu începerea școlii, marea majoritate recurgând la fondurile pe care le au în prezent (61%), urmate de cei care pun bani deoparte pentru moment (33%). Ceea ce este interesant și de remarcat este faptul că 34% dintre respondenți afirmă că și copilul/copiii sunt implicați în decizia de cumpărare.
 
Potrivit studiului, după perioada de pandemie în care investițiile în tehnologie pentru învățarea virtuală au avut o importanță sporită, accentul a revenit pe categoriile clasice asociate cu începerea școlii: rechizite și îmbrăcăminte/încălțăminte, 9 din 10 părinți avându-le pe acestea. lista de cumpărături.
 
Deciziile privind locația din care se fac achizițiile depind în principal de obiectele care urmează să fie achiziționate. Astfel, dacă pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și papetărie școlară sunt preferate hipermarketurile și mall-urile, online-ul este decisiv din punct de vedere tehnologic (telefon, computer, laptop, tabletă etc.).
 
Potrivit United Media Services, dacă în timpul verii părinții români urmăresc mai multe filme, petrec mai mult timp pe rețelele de socializare și servicii de streaming și mai mult timp afară, atunci când începe școala aceste obiceiuri media se resetează pentru a susține bunăstarea copiilor lor atât la școală cât și acasă.
După cum au raportat mulți părinți, ei vor încerca și o „detoxifiere digitală” pentru copiii lor după începerea școlii, limitându-le timpul pe smartphone-uri și alte dispozitive mobile. Jucând jocuri video/online (71% vor face această activitate mai rar), vizionarea conținutului video pe diverse platforme precum TikTok, YouTube (62%) și conținut TV (59%) va avea de suferit cel mai mult.
Astfel, citirea cărților devine singura activitate în trend ascendent (32% vor citi mai des).
 
„Reluarea școlii aduce cu sine o resetare a stilului de viață și implicit a consumului media dobândit în vacanță, care este valabil atât pentru copii, cât și pentru părinți. Obiectivul nostru în calitate de specialiști media este să surprindem aceste schimbări în comportamentul consumatorilor și să ne adaptăm rapid la ele integrându-le în planificarea noastră media actuală. Această abordare centrată pe consumator, însoțită de mentalitatea noastră de îmbunătățire continuă și adaptare a planificării media la noile realități, ne ajută să îndeplinim cât mai eficient obiectivele de marketing și comunicare ale clienților noștri”, a declarat Anca Băcăianu, Head of Strategy & Research al United Media Services.
 
Aceste schimbări se reflectă foarte bine și în dorința părinților de a investi în activități și cursuri pentru copiii lor, care să-i detașeze de dispozitivele lor, majoritatea alegând activități care necesită participare fizică.
Astfel, conform studiului, 67% dintre părinți sunt orientați către un sport individual, 35% către un sport de echipă, 21% către o activitate muzicală (învățarea unui instrument, canto, etc.) sau o activitate științifică (istorie, robotică, etc.) , iar 19% către alte activități artistice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare