Sorin Grindeanu: autostrada Comarnic – Brașov ar putea fi gata în cinci sau șase ani, dar întârzierile persistă

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a oferit recent noi detalii despre unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România: autostrada Comarnic – Brașov. Într-un interviu acordat Digi 24, Grindeanu a estimat că lucrările pentru această autostradă ar putea fi finalizate în aproximativ cinci sau șase ani. Cu toate acestea, schimbările recente în gestionarea proiectului aduc întârziere și incertitudine.

Estimări și provocări în construcția autostrăzii
Sorin Grindeanu a recunoscut că termenele pentru finalizarea autostrăzii Comarnic – Brașov sunt ambițioase și a adăugat cu umor că speră să apuce să vadă finalizarea proiectului înainte de a împlini 56-57 de ani. De asemenea, Grindeanu a indicat că proiectul ar putea beneficia de un parteneriat public-privat (PPP), ceea ce ar putea accelera construcția și ar aduce noi resurse financiare.

„Anul ăsta fac 51. Sper ca până în 56 – 57 de ani să apuc,” a declarat Grindeanu, răspunzând la întrebarea moderatorului emisiunii. El a subliniat că faza de proiectare este aproape completă și a menționat că, dacă partenerii publici și privați vor fi găsiți, execuția ar putea începe într-un termen mai scurt.

Problema întârzierilor și a schimbării gestionării
Unul dintre principalele obstacole în calea realizării autostrăzii Comarnic – Brașov este transferul responsabilităților de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR). Această schimbare a condus la întârzieri semnificative și a generat incertitudini în ceea ce privește derularea proiectului.

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a declarat că proiectul este extrem de complex și va necesita o echipă dedicată pentru a fi gestionat eficient. „Autostrada Ploiești – Brașov este un proiect complicat. Studiile geotehnice sunt pe două sectoare și urmează să înceapă pe zona de munte,” a spus Budescu.

Alte provocări și estimări financiare
În ceea ce privește autostrada Ploiești – Brașov, problemele persistă. Secțiunea Cristian – Codlea, promisă încă de anul trecut, nu a fost încă lansată la licitație, iar costurile totale ale proiectului sunt estimate la aproximativ 5,6 miliarde de euro. Budescu a adăugat că aceste estimări sunt preliminare și că prețul final va fi stabilit după finalizarea studiului de fezabilitate și organizarea licitației.

Reacția publicului și a comentatorilor
Declarațiile lui Grindeanu au stârnit reacții variate în rândul publicului și al comentatorilor. În timp ce unii se întreabă dacă promisiunile sunt realiste, alții își exprimă scepticismul față de capacitatea de a respecta termenele avansate. Problema întârzierilor și a dificultăților în gestionarea proiectului sunt subiecte frecvent discutate, reflectând complexitatea și provocările asociate cu dezvoltarea infrastructurii în România.

În concluzie, autostrada Comarnic – Brașov rămâne un proiect crucial pentru România, dar realizarea sa în termenii estimați va depinde de multiple factori, inclusiv de eficiența managementului și de colaborarea între sectorul public și cel privat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare