Sprijin pentru persoanele defavorizate și investiții în educație: inițiative esențiale pentru România discutate la Bruxelles

EDUCAȚIE. Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a avut o întâlnire marți la Bruxelles cu Roxana Mînzatu, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, unde au discutat despre două inițiative esențiale destinate îmbunătățirii condițiilor de trai și de muncă în România. Principalele subiecte au fost suplimentarea sprijinului pentru persoanele defavorizate și investițiile în educația orientată spre piața muncii.

„Colaborarea strânsă cu doamna Roxana Mînzatu se traduce pentru noi în soluții concrete pentru români. Am discutat astăzi la Bruxelles despre măsuri pe care vrem să le realizăm prin realocarea economiilor provenite din execuția financiară a proiectelor finanțate,” a declarat Boloș pe rețelele de socializare. Acesta a subliniat că România își propune să adapteze Programul Incluziune și Demnitate Socială (PIDS) 2021-2027 pentru a răspunde nevoilor urgente ale populației.

Printre măsurile discutate se numără acordarea unui sprijin financiar de 250 lei pentru persoanele vulnerabile, care va fi distribuit în cel puțin două tranșe. De asemenea, se intenționează livrarea de pachete alimentare de 125 lei, tot în două tranșe, și vouchere educaționale de 500 lei pentru aproximativ 600.000 de elevi defavorizați. Boloș a menționat că se caută soluții pentru continuarea finanțării voucherelor de energie destinate populației vulnerabile.

În cadrul întâlnirii, cei doi oficiali au discutat și despre implementarea Platformei Tehnologii Strategice din Europa (STEP) în cadrul Programului Educație și Ocupare (PEO), pentru care România are alocată deja suma de 600 milioane de euro.

„Discuțiile vor continua la nivel tehnic, pentru a ne asigura că programul va oferi sprijin nerambursabil de până la 200.000 de euro pentru absolvenții care doresc să-și dezvolte propriile afaceri. De asemenea, este esențial să avem o curriculă universitară adaptată cerințelor pieței muncii, în special în domeniile tehnologice și industriale, și să facilităm laboratoare de practică în universități, pentru a oferi studenților o experiență aplicată.”, a adăugat Boloș.

Aceste inițiative subliniază angajamentul României de a investească în educație și de a sprijini persoanele defavorizate, asigurându-se totodată că tinerii absolvenți sunt pregătiți pentru provocările economiei moderne. Implementarea acestor proiecte are potențialul de a transforma peisajul social și economic al țării, oferind sprijin real celor care au nevoie și contribuind la formarea unei forțe de muncă bine pregătite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare