Târgu Mureș va beneficia de o variantă de ocolire modernă printr-un nou proiect de infrastructură
INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. au semnat recent Contractul de Finanțare nr. 49/2024 pentru proiectul etapizat „Construcția Variantei de Ocolire Târgu Mureș”. Această inițiativă are scopul de a îmbunătăți infrastructura rutieră din zonă, contribuind astfel la fluidizarea traficului și facilitarea accesului.
Detalii ale proiectului
Proiectul va include construcția unei variante de ocolire cu o lungime de 11,643 km, care va conecta drumurile naționale DN 13 și DN 15 pe ruta Corunca – Ernei. Această variantă de ocolire este esențială pentru reducerea aglomerației din Târgu Mureș, oferind o alternativă eficientă pentru șoferi.
Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără realizarea a 5 poduri, 2 pasaje, un viaduct și 2 parcări. Aceste lucrări vor contribui semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă, facilitând astfel accesul și fluidizarea traficului.
Etapele financiare ale proiectului
Conform CNAIR S.A., proiectul este împărțit în două etape financiare:
Etapa I:
Valoarea totală: 86.262.879,02 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă: 31.866.267,07 lei (85% din valoarea totală eligibilă)
Cofinanțare publică: 5.623.458,88 lei (15%)
Etapa II:
Valoarea totală: 257.397.934,82 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă: 102.959.173,93 lei (40%)
Cofinanțare publică: 154.438.760,89 lei (60%)
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce subliniază importanța sa nu doar la nivel local, ci și european.
Termen de finalizare
Conform planurilor actuale, termenul de finalizare al acestui proiect ambițios este stabilit pentru 31 decembrie 2029. Odată finalizat, noul sistem rutier va aduce beneficii semnificative pentru locuitorii din Târgu Mureș, facilitând transportul și îmbunătățind calitatea vieții acestora.
Acest proiect reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact pozitiv asupra economiei locale și asupra mobilității cetățenilor.