TikTok în clasă: provocările educației contemporane și reacția ministrului

EDUCAȚIE. În ultimul timp, fenomenul utilizării excesive a telefoanelor mobile în sălile de clasă a ajuns să devină o problemă majoră pentru cadrele didactice din România. În timpul orelor, profesorii observă că elevii preferă să se concentreze pe platforme de socializare precum TikTok, unii dintre aceștia chiar fiind implicați în transmisiuni live. Această situație a generat un climat de resemnare în rândul dascălilor, care continuă să predea, asistând aproape la un „spectacol online” în loc să își desfășoare activitatea educațională.

Ministrul Educației, Daniel David, a tras un semnal de alarmă cu privire la acest comportament, considerându-l inacceptabil în contextul educațional. El a declarat că este esențial să fie aplicate reglementările existente referitoare la utilizarea telefoanelor mobile în școli, fiind necesare măsuri concrete pentru a preveni aceste situații.

Reglementări necesare în școli
„Asta e efectiv de neacceptat într-o școală. Există mecanisme și m-aș bucura foarte mult dacă inspectoratele și școlile și-ar lua în serios misiunea”, a subliniat ministrul David. Acesta a propus ca, la începutul orei, telefoanele mobile să fie lăsate la intrare sau depozitate într-un dulap, permițând utilizarea lor doar după finalizarea cursurilor.

Managementul eficient al directorilor de școală este, de asemenea, crucial în implementarea acestor reglementări. Ministrul a remarcat că „nu văd, de exemplu, de ce nu se poate stabili în regulament faptul că toate telefoanele mobile sau orice altă formă de comunicare la începutul clasei se lasă pur și simplu la intrare”.

Un apel pentru responsabilitate
Daniel David a recunoscut că responsabilitatea nu revine exclusiv ministerului, ci și instituțiilor educaționale, care trebuie să își asume rolul de a implementa măsurile necesare pentru a asigura un mediu propice învățării. „Toate recomandările pe care le-am dat sunt privind modul în care se desfășoară clasa, pentru a preveni activitățile care interferează cu activitatea de predare,” a adăugat el.

Ministrul a promis că în luna mai va prezenta un diagnostic detaliat al situației actuale din educație și va evalua eficiența reglementărilor deja existente.

Provocarea utilizării telefoanelor mobile în școală reflectă o problemă mai amplă legată de atenția și angajamentul elevilor în procesul educațional. Este esențial ca atât cadrele didactice, cât și autoritățile să colaboreze pentru găsirea unor soluții eficiente care să restabilească disciplina și concentrarea în clase. Cu o abordare mai organizată și reglementări clare, viitorul educațional poate beneficia de un mediu mai bun, care să susțină dezvoltarea academică a elevilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare