Traseu modificat pentru autostrada București-Alexandria, necesară pentru sute de mii de români

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Un nou proiect important privind infrastructura rutieră din România va transforma călătoriile pentru sute de mii de români. Traseul autostrăzii București-Alexandria, cu o lungime de 77,02 kilometri, a fost modificat pentru a spori conectivitatea și pentru a facilita călătoriile între Capitală și orașele din jur. Această autostradă va traversa județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman, oferind o alternativă la Șoseaua Alexandriei, cunoscută ca „Drumul morții” din sudul României.
Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), Laurențiu Alexandru Păștinaru, a declarat că modificarea traseului este esențială pentru a răspunde nevoilor comunităților locale și pentru a asigura o acoperire mai bună. Autostrada va începe din zona Dărăști (Ilfov), conectându-se cu Drumul Radial 10 Măgurele Expres și A0, autostrada București-Sud, și se va termina în DN 6F – Centura Alexandria.
Lucrările la acest proiect sunt estimate să dureze 36 de luni, iar originea traseului a fost stabilită la desprinderea de Autostrada de Centură București – A0, în apropiere de localitatea Dărăști. Finalul traseului va conecta Centura Alexandria cu viitorul Coridor 4, pe relația Alexandria – Roșiorii de Vede – Caracal – Craiova, conform documentației de mediu.
Autostrada A6 București-Alexandria: inovații și beneficii ecologice
Proiectul autostrăzii București-Alexandria preconizează implementarea de măsuri ecologice, inclusiv crearea de perdele forestiere și montarea de panouri fonoabsorbante, pentru a minimaliza impactul asupra florei și faunei locale. De asemenea, autostrada va dispune de trei spații de servicii la kilometrii 19, 47 și 65, care vor oferi nu doar facilități pentru șoferi, ci și locuri de parcare pentru mașinile electrice și o parcare securizată pentru 58 de camioane.
Planurile includ, de asemenea, un spațiu de 8.700 metri pătrați dedicat construcției de hoteluri, oferind opțiuni de cazare pentru călătorii. Loturile proiectului includ: Lotul 1, cu o lungime de 17 kilometri, Lotul 2, de 28 de kilometri, și Lotul 3, de 24,4 kilometri. Autostrada va avea un impact economic semnificativ asupra județului Teleorman și a regiunii Muntenia.
Autostrada București – Alexandria va avea 10 noduri rutiere, cel mai important fiind nodul rapid de la intersecția cu Autostrada Bucureștiului. De asemenea, se vor construi 10 bretele, iar viteza maximă de circulație va fi cuprinsă între 60 și 80 km/h, facilitând astfel un flux de trafic mai eficient pentru toți conducătorii auto.
Acest proiect nu doar că va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră, ci va contribui și la dezvoltarea economică a regiunii, aducând beneficii pe termen lung pentru comunitățile afectate