Un element esențial pentru asigurarea siguranței pacientului este comunicarea eficientă între medic și pacient, afirmă managerul Institutului “Marius Nasta”

SĂNĂTATE. Beatrice Mahler, managerul Institutului „Marius Nasta”, a subliniat marți importanța comunicării eficiente între medic și pacient ca un element esențial pentru asigurarea siguranței pacientului. În contextul Zilei Mondiale a Siguranței Pacientului, Mahler a subliniat că spitalul nu este doar locul unde se tratează bolile, ci și o unitate de sprijin și diagnostic precis, unde fiecare persoană merită să primească cele mai bune îngrijiri.

„Un element esențial pentru asigurarea siguranței pacientului este comunicarea eficientă între medic și pacient. Aceasta nu doar că îmbunătățește înțelegerea diagnosticului și a tratamentului, dar permite pacientului să devină un partener activ în propriul proces de îngrijire. O comunicare deschisă, clară și accesibilă este esențială pentru prevenirea erorilor medicale, creșterea aderenței la tratament și obținerea unor rezultate clinice optime. Încrederea dumneavoastră în sistemul medical este esențială pentru a asigura o relație bazată pe colaborare și comunicare deschisă. Spitalul nu este doar locul unde se tratează bolile, ci și o unitate de sprijin și diagnostic precis, unde fiecare persoană merită să primească cele mai bune îngrijiri. Alegeți să aveți încredere pentru ca noi să facem tot ce este necesar astfel încât ‘Get it right, make it safe!’ să fie mai mult decât un slogan”, a declarat Mahler.

Tema Zilei Mondiale a Siguranței Pacientului din 2024 este „Îmbunătățirea diagnosticului pentru siguranța pacienților”, subliniind importanța comunicării, dedicării și profesionalismului în creșterea încrederii pacienților în sistemul de sănătate și în actul medical efectuat în spitale. Mahler a subliniat că erorile de diagnostic sunt o problemă majoră în domeniul siguranței pacienților, definind eroarea de diagnostic ca fiind atunci când diagnosticul este întârziat, greșit sau omis.

Un raport din 2019 al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) a arătat că aproximativ 10% dintre pacienții internați în spitale din țările cu venituri mici și medii suferă de erori medicale, iar erorile de diagnostic sunt una dintre principalele cauze. Studiile publicate în BMJ Quality & Safety în 2014 au identificat cele mai frecvente tipuri de erori de diagnostic legate de cancer, atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale. Diagnosticul greșit sau întârziat este responsabil pentru daune semnificative pacienților, cu estimări care sugerează că între 40.000 și 80.000 de persoane mor anual din cauza eșecului diagnosticului în spitalele din SUA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare