Unde călătoresc românii în 2023? Tendințe și destinații de călătorie

TRAVEL. Creșterea costului vieții poate afecta cheltuielile de zi cu zi ale românilor, însă planurile de călătorie par mai puțin afectate, întrucât 84,7% dintre aceștia plănuiesc să plece în vacanță în ciuda inflației, potrivit unui studiu realizat de STEM/MARK la comanda Kiwi.com. Compania de travel-tech oferă date despre principalele destinații și tendințe în rândul turiștilor români în 2023.

Foarte mulți români își planifică deja vacanțele încă de la începutul anului, în condițiile în care căutările de călătorii în luna ianuarie au crescut vertiginos pe Kiwi.com, ajungând la peste 9,6 milioane de căutări. Lunile următoare vin din urmă, cu peste 4,2 milioane de căutări de călătorii în februarie și peste 2,3 milioane pentru luna martie. Până în prezent românii au făcut peste 21,6 milioane de căutări pe platformă, cele mai căutate destinații fiind Londra, Paris, Roma, Milano și Barcelona.

Cele mai populare țări în rândul românilor care folosesc platforma sunt Italia, Marea Britanie, Spania, Franța și Germania, la fel ca în 2022. Cele mai căutate destinații în acest an sunt Londra, Milano, Roma, Bruxelles și Barcelona (care a înlocuit Parisul din top 5 de anul trecut). Românii și-au recăpătat încrederea în călătorii, întrucât numărul rezervărilor pentru 2023 făcute pe Kiwi.com între 1 decembrie 2022 și 12 ianuarie 2023 a crescut cu 173% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Se pare că planurile de vacanță ale românilor nu sunt atât de afectate de situația economică actuală, chiar dacă prețurile biletelor de avion au crescut în medie cu 8%, dar sunt încă considerabil mai mici – 25,5%, decât în 2019.
Totuși, potrivit sondajului realizat de STEM/MARK pentru Kiwi.com, întrebați cum își aleg următoarea destinație de călătorie, 62,8% dintre românii intervievați au spus că bugetul pe care îl au la dispoziție este important. Potrivit aceluiași studiu, 76,5% dintre călătorii români își aleg următoarea destinație pe baza cercetărilor online, 53,3% iau recomandări de la prieteni și familie, 21,8% se uită pe Facebook pentru inspirație și 17,5% pe Instagram, în timp ce doar 13,7% urmează recomandările influencerilor care își împărtășesc aventurile pe rețelele de socializare.

Nu s-au schimbat prea multe pentru călătorii români care rezervă zboruri dus-întors, în ceea ce privește numărul de zile pe care le petrec în vacanță, 46% rămânând până la 3 zile la destinație, 29% între 4 și 6 zile, în timp ce 19% stau în vacanță între 1 și 2 săptămâni, similar cu anul 2022. În ceea ce privește obiceiurile de rezervare, însă, mai mulți români fac rezervări în avans: cu 3 săptămâni până la 2 luni înainte (39%, față de 34% în 2022), în timp ce ponderea rezervărilor de ultim moment făcute pe Kiwi.com a scăzut de la 12% anul trecut la 8% pentru 2023.

Mario Gavira, VP of Growth la Kiwi.com, a împărtășit câteva idei și sfaturi pentru cei care doresc să călătorească în 2023: “Observăm că unii dintre principalii LCC (low-cost carriers) europeni care și-au mărit semnificativ capacitatea de la Covid, lansând promoții agresive de tarife la începutul acestui an. Aceste promoții vizează în principal asigurarea umplerii avioanelor lor în primul trimestru, care sunt în mod tradițional perioade destul de slabe în ceea ce privește cererea de călătorii. Dar merită subliniat și faptul că unele companii aeriene extind aceste promoții la perioada de călătorie aprilie-iunie. Această strategie se explică prin obiectivele ambițioase de creștere ale LCC și prin avioanele suplimentare pe care acestea intenționează să le aducă în cursul anului 2023. Găsirea celui mai bun moment pentru a rezerva bilete pentru 2023 depinde foarte mult de ruta și de datele de călătorie pe care le caută clientul. Dar, ca sfat general, cu cât clienții își rezervă mai devreme biletele în acest an, cu atât este mai probabil să obțină prețuri mai bune, deoarece ne așteptăm ca cererea de călătorii cu avionul să rămână puternică și capacitatea limitată a companiilor aeriene, ceea ce se va traduce prin creșteri graduale ale prețurilor cu cât clienții își rezervă mai aproape de datele de călătorie.”

La nivel european, cele mai populare destinații sunt Spania, Italia, Marea Britanie, Polonia și Franța, iar România își face apariția în top 10. Cu toate acestea, cele mai multe căutări pe Kiwi.com au fost pentru Londra, Paris, Bangkok, New York și Barcelona.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare