Zboruri reluate pe Aeroportul Băneasa: O companie low-cost deschide lista celor 7 curse operate pe “Aurel Vlaicu”

INFRASTRUCTURĂ. După mai bine de un deceniu, Aeroportul Băneasa își reia activitatea pentru zborurile comerciale regulate. În prezent, șapte rute sunt operate de aici, iar reprezentanții aeroportului negociază cu mai multe companii aeriene pentru a crește numărul destinațiilor și a reduce aglomerația de pe Otopeni.
Pasagerii pot zbura de pe Aeroportul Băneasa către Napoli, Cracovia, Abu Dhabi, Londra Luton, Budapesta, Varșovia și Wroclaw, însă lista destinațiilor este în continuă expansiune.
“Sperăm ca anul acesta să fie unul de vârf atât pentru Otopeni, cât și pentru Băneasa. Aeroportul Băneasa a reînviat după 13 ani, iar acum reluăm cursele regulate de pasageri. Suntem în discuții cu alte companii aeriene interesate de operarea pe acest aeroport, situat practic în centrul Bucureștiului”, a declarat Theodor Postelnicu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).
Pentru a atrage mai mulți operatori aerieni, Băneasa oferă reduceri semnificative ale taxelor de operare.
“Am tot crescut pe Otopeni, însă infrastructura a ajuns la limită. Nu mai avem capacitate suplimentară acolo, așa că relocarea unor curse pe Băneasa este o soluție firească. Aeroportul este mai mic, dar oferă o experiență de călătorie mai exclusivistă și eficientă”, a explicat Mauro Peneda, director general al unei companii low-cost.
Anul trecut, Aeroportul Băneasa a fost tranzitat de doar 100.000 de pasageri, în timp ce pe Otopeni au trecut 16 milioane, un record care va fi probabil depășit în 2025.
Cu toate acestea, pasagerii care au folosit Băneasa nu sunt pe deplin mulțumiți de condiții.
“Am fost surprins să văd că zborul meu era de pe Băneasa. E un aeroport mic și înghesuit”, spune un pasager.
“Toaletele lasă de dorit, iar în alte aeroporturi am văzut spații de joacă pentru copii”, adaugă altul.
Specialiștii în imobiliare estimează că redeschiderea Aeroportului Băneasa ar putea afecta prețurile locuințelor din apropiere.
“Casele din zonă ar putea pierde până la 15% din valoare din cauza zgomotului, însă apartamentele vor fi mai puțin afectate. Impactul nu va fi imediat, ci se va resimți treptat”, explică Toma Filipovici, purtător de cuvânt al Asociației Profesionale a Agenților Imobiliari din România (APAIR).
Între timp, autoritățile promit lucrări de modernizare la Băneasa în această vară. De asemenea, este în curs și licitația pentru un nou terminal ultramodern la Otopeni, proiectat să gestioneze până la 100 de milioane de pasageri pe an.
Reluarea zborurilor pe Aeroportul Băneasa marchează un pas important pentru descongestionarea traficului aerian din București. Cu toate acestea, rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, dacă aeroportul va putea atrage noi companii aeriene și dacă pasagerii se vor obișnui cu această alternativă la Otopeni.