17 noiembrie – „Ziua naţională fără tutun”! Azi poți începe să te lași de fumat! Află cum!

SĂNĂTATE. În fiecare an, în a treia joi a lunii noiembrie este sărbătorită „Ziua naţională fără tutun” care are scopul de a reaminti populației enorma povară socială (boli/ dizabilități/decese premature) generată de consumul de tutun.

În acest an, 17 noiembrie este o zi în care oamenii se pot angaja să trăiască fără fumat pe parcursul întregului an și să îi încurajeze și pe alții să facă același lucru. Această zi ne poate reaminti, de asemenea, despre resursele disponibile pentru a ajuta persoanele pregătite să renunțe la fumat.

Schimbarea unui obicei necesită timp, dar poate fi copleșitor să te gândești să renunți la un obicei care creează dependență, cum este fumatul, mai ales dacă o faci de ani de zile. Acesta este motivul pentru care în această zi se încurajează o schimbare, fie și doar pentru o singură zi. Stabilirea unui obiectiv de 24 de ore face ca renunțarea să pară mai ușor de realizat.

De asemenea, dacă reușiți să vă feriți de tutun pentru doar 24 de ore, vă dublați probabilitatea de a renunța definitiv la fumat. De asemenea, ați putea fi încurajat de faptul că, după doar o zi fără fumat, corpul dumneavoastră elimină monoxidul de carbon, care împiedică sângele să transfere oxigenul valoros către organele și țesuturile vitale. Un alt efect pozitiv al unei zile de pauză de o zi de fumat este că plămânii tăi vor începe să elimine resturile nocive ale fumatului și mucusul care obstrucționează respirația.

Sfaturi pentru a renunța la fumat

Nu există un singur mod corect de a renunța la fumat. Cea mai bună metodă este cea la care vă puteți angaja. De asemenea, ajută să obțineți sprijin din partea unei persoane pe care o cunoașteți și în care aveți încredere.

Mulți oameni decid să se lase deodată. Cu această abordare, nu există înlocuitori de nicotină sau medicamente care să vă ajute. Dacă această metodă vi se pare nepractică sau prea extremă, puteți opta pentru renunțarea treptată, permițându-i organismului dumneavoastră să se adapteze la scăderea aportului de nicotină. De exemplu, ați putea reduce numărul de țigări pe care le fumați în fiecare zi sau numărul de locuri din interiorul și din jurul casei în care fumați.

Indivizii au încercat să se lase de fumat prin utilizarea unor mijloace de descurajare, cum ar fi medicamentele fără prescripție medicală care modifică aroma tutunului sau dietele care controlează pofta de nicotină. Cu toate acestea, cercetările nu au confirmat încă faptul că vreuna dintre aceste metode funcționează.

Alte abordări includ utilizarea altor produse cu nicotină, cum ar fi filtrele sau țigările electronice. Acestea nu sunt eficiente pentru a reduce pofta de fumat; ele nu fac decât să înlocuiască un comportament cu altul. Același lucru este valabil și pentru pastilele de tutun sau tutunul de prizat.

Fumatul țigărilor electronice sau “vaping” a devenit tot mai popular și este o metodă pe care mulți oameni o folosesc pentru a renunța la fumat. Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), nu există suficiente cercetări pentru a confirma că vapatul este o metodă eficientă de a renunța la fumat. Cu toate acestea, țigările electronice sunt dăunătoare pentru adolescenți, adulți tineri și persoane însărcinate. De asemenea, persoanele care nu sunt obișnuite cu produsele din tutun nu ar trebui să înceapă vapingul.

Să presupunem că reușești să treci de prima zi de renunțare. În timp ce aceste prime 24 de ore reprezintă o etapă importantă, cheia este să rămâneți fără tutun. Există mai multe obiceiuri sănătoase pe care le puteți adopta pentru a rămâne puternic în fața unor pofte serioase:

-Timp de câteva luni, evitați alimentele sau băuturile pe care le-ați consumat de obicei cu o țigară, cum ar fi cafeaua sau o băutură alcoolică.
-Anticipați evenimentele sau situațiile viitoare care vă declanșează nevoia de a fuma. Decideți din timp cum veți face față poftelor.
-Mâncați 4-6 mese mici în loc de 2-3 mese mari, pentru a vă menține echilibrate nivelurile de zahăr și energie. Procedând astfel, puteți reduce pofta de fumat.
-Implică-te în activități de autoîngrijire, cum ar fi să mănânci bine și să dormi suficient, ceea ce te poate ajuta să faci față stresului provocat de renunțarea la fumat.
-Faceți exerciții fizice de scurtă durată sau faceți o plimbare vioaie.
-Mergeți în locuri publice în care fumatul este interzis.
-Țineți ceva în mână, cum ar fi o agrafă de hârtie sau un creion, dacă vă lipsește senzația tactilă a unei țigări.
-Dacă vă este dor să aveți o țigară în gură, folosiți în schimb o scobitoare, bomboane fără zahăr sau legume crude.

Apelați cu încredere la persoane cunoscute și prieteni care nu fumează pentru alte sfaturi și încurajare.

Nu uita! Fumatul dăunează GRAV sănătății tale și a celor din jur!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare