2022 marchează o redresare puternică pentru piața muncii din România

PIAȚA MUNCII. Companiile mari și mici, mărcile consacrate sau firmele deschise recent, au oferit un număr record de locuri de muncă în acest an, ducând la o redresare puternică a pieței muncii din România, după ani de criză cauzată de pandemie.
 
Numai startup-urile au reprezentat 100.000 de locuri de muncă care au fost puse la dispoziție între ianuarie și august a acestui an. Cifra este similară cu cea din 2019 și cu aproximativ 20% mai mare decât cele din ultimii doi ani.
 
Majoritatea locurilor de muncă pentru startup au venit din industria serviciilor, urmată de retail, transport/logistică, import/export și turism. Iunie a fost cea mai importantă lună în ceea ce privește angajările pentru acest segment de companii, dar este de așteptat ca în toamnă să crească din nou numărul de oferte pentru candidați.
 
București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași au fost orașele cu cele mai multe startup-uri care au căutat să-și mărească personalul.
 
„În ansamblu, unul din trei locuri de muncă puse la dispoziție de la începutul acestui an își are, până acum, originea în sectorul întreprinderilor mici cu maximum 50 de angajați. Au fost peste 10.000 de astfel de companii care au făcut angajări. Vorbim fie despre afaceri nou înființate, fie despre afaceri care și-au reluat activitatea la niveluri normale în acest an. Unii chiar au accelerat-o”, a declarat Roxana Drăghici, șefa de vânzări pentru platforma de recrutare eJobs, într-un comunicat de presă.
 
„Este foarte interesant că, dacă în 2020 și 2021, pentru această categorie de angajatori, am avut un procent mare de locuri de muncă la distanță, acum vedem o pondere marginală din totalul locurilor de muncă disponibile – aproximativ 8%”, a adăugat ea.
 
Unii solicitanți de locuri de muncă încă s-au orientat către marii angajatori, văzându-i ca insule ale stabilității. O parte din ce în ce mai mare dintre ele se aplică însă și angajaților mai mici. Aproape 2,5 milioane de cereri de angajare, dintr-un total de 7 milioane, au fost trimise întreprinderilor mici în primele 8 luni ale anului 2022. Cifra este mai mică decât cea cu un an înainte, dar reprezintă o creștere de 25% față de 2019.
 
În general, cele mai căutate locuri de muncă au fost în retail, servicii, IT, telecomunicații și publicitate, marketing, PR și call-center. Primele patru sectoare reprezintă jumătate din numărul total de cereri.
 
La celălalt capăt al spectrului se află transportul, al treilea ca mărime în ceea ce privește angajații, dar ultimul în atragerea de aplicații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare