Foto: Asociația Pro Infrastructura

AUTOSTRADA – La ce grad de execuție au ajuns tronsoanele Autostrăzii Transilvania din județul Mureș și care este ritmul de lucru

A3 – STADIUL LUCRĂRILOR. În luna noiembrie 2019, pe loturile Autostrăzii Transilvania (A3) aflate în lucru în județul Mureș, respectiv tronsoanele Iernut – Chețani și Chețani – Câmpia Turzii (lotul 2 și lotul 3 al segmentului Ogra – Câmpia Turzii – pe lotul 1, Ungheni – Ogra, de 10,1 kilometri, lucrările au fost finalizate și recepționate în decembrie 2018) au fost raportate progrese ale gradului de execuție, însă acestea sunt reduse.

 

Iernut – Chețani: 84,6%

 

Conform raportărilor oficiale privind analiza stadiul lucrărilor la finalul lunii noiembrie, pe lotul Iernut – Chețani (contract atribuit în 2016 asocierii de firme Astaldi SpA – Max Boegl România SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL) șantierul a progresat cu 2,1%, ajungând la aproape 85% (exact: 84,60%). Italienii de la Astaldi au realizat în acest an peste un sfert din lucrare (26,45%).

 

Deși specialiștii au avansat inițial ca dată de finalizare a tronsonului Iernut – Chețani luna mai 2020, ținând seama că au mai rămas de executat puncte critice (nodul Iernut și cele două poduri peste Mureș, de la Bogata) și media progresiei șantierului (de 2,24%), un termen realist al recepției ar fi în vara anului 2020.

 

Contractul pentru proiectarea şi execuţia celor 17,9 kilometri dintre Iernut şi Cheţani a fost atribuit în 2016 asocierii de firme controlate de Astaldi SpA pentru suma de 437,63 milioane de lei.

 

Chețani – Câmpia Turzii: 31,18%

 

Pe tronsonul 3 Chețani – Câmpia Turzii, constructorul român Straco Group a raportat un progres al șantierului de 1,74%, gradul de execuție al lucrării fiind la sfârșitul lunii noiembrie de 31,18%. Lucrarea este executată de asocierea de firme SC Straco Grup SRL – SC Specialist Consulting SRL – SC Total Road SRL și are o valoare totală de peste 236 de milioane de lei.

 

În acest an, constructorul Straco (care este în insolvență) a înregistrat o progresie a șantierului de doar 12,04%. În cele mai optimiste prognoze, lucrările vor mai dura încă mai bine de 2 ani (dacă nu se întâmplă ceva semnificativ).

 

Secțiunea 2A Ogra – Câmpia Turzii a Autostrăzii Transilvania a fost împărțită în trei loturi: Ogra – Iernut (3,6 km, finalizată în decembrie 2018), Iernut – Chețani (17,9 km, aflat în lucru, stadiu de execuție 84,60%) și Chețani – Câmpia Turzii (15,6 km, aflat în lucru, stadiu de execuție 31,18%).

 

Liviu DAMIAN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare