Benzinăriile Rompetrol înregistrează o creștere de 17 ori în profit

CREȘTERE. În primele nouă luni ale anului în curs, Rompetrol Rafinare a raportat un profit net de 28,4 milioane de dolari pentru segmentul său de distribuție, conform datelor financiare prezentate de companie. Acest rezultat reprezintă o creștere semnificativă comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, când profitul a fost de doar 1,68 milioane de dolari, indicând o creștere de aproape 17 ori. Informațiile se referă în principal la performanța Rompetrol Downstream, divizia de distribuție de produse petroliere a grupului Rompetrol.

Această performanță notabilă a avut loc în contextul unei scăderi a afacerilor, cauzată de reducerea prețurilor la carburanți în acest an. În trimestrul III 2023 și primele 9 luni ale anului 2023, cifra de afaceri brută consolidată pentru segmentul de distribuție a înregistrat peste 958 milioane USD și aproximativ 2,6 miliarde USD, reflectând o scădere de 16%, respectiv 12%, în comparație cu perioadele similare ale anului anterior.

În detaliu, în primele 9 luni ale anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, cotațiile internaționale Platts (FOB Med Italy), exprimate în USD, au înregistrat o scădere de -23% pentru motorină și -16% pentru benzină. Cu o apreciere de aproximativ 2% a leului față de USD în media primelor 9 luni ale anului 2023 față de aceeași perioadă din 2022, cotația internațională a motorinei a scăzut în moneda națională cu -24%, iar cotația internațională a benzinei a scăzut în moneda națională cu -18%.

Vânzările în segmentul de retail, provenite din benzinării, au înregistrat o creștere de 17% în România, atingând 845.000 de tone de benzină și motorină în primele nouă luni. În același timp, cantitățile vândute în sistemul angro au scăzut cu 15%, ajungând la 624.000 de tone, acest lucru fiind atribuit strategiei companiei de a răspunde priorităților pieței din România.

La sfârșitul lunii septembrie 2023, segmentul de distribuție al Rompetrol Downstream cuprindea 1312 puncte de comercializare, incluzând stațiile proprii, stațiile partenere și stațiile mobile: expres, CUVE și RBI, conform informațiilor furnizate de companie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare