Care sunt beneficiile renunțării la alcool timp de o lună?

SĂNĂTATE. Există perioade în care consumul de alcool este mai crescut, iar organismul are nevoie de o pauză. Dacă renunțați la alcool timp de o lună și vă întrebați care vor fi beneficiile.

Experții au explicat ce se întâmplă cu organismul atunci când încetăm să mai bem alcool și potențialele simptome și experiențe prin care ar putea trece o persoană obișnuită cu alcoolul, atunci când se oprește din băutură.

Este important de reținut că organismul fiecăruia va răspunde diferit la renunțarea la alcool, iar cronologia noastră ar trebui folosită doar ca un ghid pentru a stabili ce s-ar putea întâmpla cu corpul dumneavoastră atunci când vă opriți din băutură.

Până la 24 de ore după ce ați încetat să beți alcool
Simptomele de sevraj sunt susceptibile de a începe în primele 24 de ore de la oprirea consumului de alcool. În funcție de individ și de frecvența consumului de alcool, acestea ar putea începe chiar și la două ore după ultimul pahar. Dacă ar fi să beți alcool în fiecare seară, simptomele de sevraj pot fi mai severe decât cele ale unei persoane care bea doar în weekenduri.
Simptomele timpurii vor fi ușoare. Acestea pot include anxietate, frisoane și tremurături ale mâinilor, transpirație și dureri de cap. Pe măsură ce trece timpul, pofta de alcool va crește și ar putea începe o senzație de oboseală și depresie.

La 12-72 de ore după ce nu mai beți alcool
Pentru unii, simptomele de sevraj mai grave vor începe după 12-24 de ore. În cazuri rare, mai grave, ați putea dezvolta delirium tremens (DT). Simptomele ar putea include convulsii, halucinații și o creștere semnificativă a ritmului cardiac și a tensiunii arteriale. Aceasta este o perioadă periculoasă pentru oricine a încetat să bea și se confruntă cu sevrajul.

La 48-72 de ore după ce ați încetat să beți alcool
Pentru majoritatea, simptomele de sevraj vor începe să se diminueze în acest moment, permițându-vă să funcționați mai normal și să vă gestionați simptomele. Simptomele DT pot continua pentru unii, cu o senzație de dezorientare și iluzii, alături de alte simptome severe de sevraj, cum ar fi transpirația abundentă și tensiunea arterială ridicată.

Între 3 și 7 zile după ce ați încetat să beți alcool
După câteva zile de renunțare la băutură, majoritatea oamenilor se pot aștepta ca simptomele lor să înceteze. Pentru cei mai grav afectați, DT și simptomele severe de sevraj pot continua. Pentru aceste persoane, se recomandă supravegherea medicală atunci când renunță la alcool.

Somn mai bun
După o săptămână de renunțare la alcool, este posibil să observați că dormiți mai bine. Când beți, de obicei cădeți direct într-un somn adânc, ratând importantul somn (REM). În timp ce ar trebui să aveți între șase și șapte cicluri de somn REM pe noapte, de obicei aveți doar unul sau două atunci când ați băut.
Există multe beneficii ale unui somn mai bun. Veți fi mai productiv, unde puteți învăța și rezolva probleme mai bine. Capacitatea de a vă controla emoțiile și comportamentul se vor îmbunătăți și ele.
De asemenea, veți avea mai multe posibilități de a vă gestiona consumul de alimente și băuturi. Somnul ajută la echilibrarea hormonilor care vă fac să vă simțiți flămânzi sau sătui. După ce ați băut, nivelul de grelină (hormonul care vă face să vă simțiți flămând) crește, iar cel de leptină (hormonii care vă fac să vă simțiți sătul) scade.

Mai hidratat
Atunci când bei alcool, pierzi de aproximativ patru ori mai mult lichid decât cel pe care l-ai băut de fapt.
Deshidratarea poate provoca dureri de cap, deoarece organele tale iau apă de la creier din cauza propriei pierderi de apă. Nivelul de sare și potasiu se reduce, de asemenea, ceea ce poate avea un impact asupra nervilor și a bunei funcționări a mușchilor, provocând în același timp dureri de cap, oboseală și greață.
Prin urmare, renunțarea la alcool vă poate ajuta să vă mențineți bine hidratat, ceea ce este, la rândul său, benefic pentru creierul dumneavoastră.
Starea dumneavoastră de spirit și concentrarea vor fi mai stabile, iar frecvența durerilor de cap este posibil să scadă. De asemenea, nu veți suferi de efectele deshidratării, cum ar fi lipsa de motivație și oboseala crescută, așa că veți avea mai multă energie pe tot parcursul zilei.

Calorii economisite:
Dacă ați renunța la consumul a șase pahare de vin de 175 ml pe săptămână, ați economisi aproximativ 960 de calorii, ceea ce reprezintă echivalentul a trei burgeri sau a cinci pungi și jumătate de chipsuri.
Iar dacă ați renunța să mai consumați șase halbe de bere blondă pe săptămână, ați economisi 1080 de calorii, ceea ce este similar cu șase pungi de chipsuri sau cinci batoane de ciocolată.

Săptămâna a doua de renunțare la alcool
După două săptămâni de renunțare la alcool, veți continua să culegeți beneficiile unui somn și ale unei hidratări mai bune.
Deoarece alcoolul este un iritant pentru mucoasa stomacului, după două săptămâni veți observa, de asemenea, o reducere a simptomelor, cum ar fi refluxul în care acidul gastric vă arde gâtul.
De asemenea, după două săptămâni, este posibil să începeți să pierdeți în greutate ca urmare a renunțării la caloriile goale ale alcoolului. Dacă ați înceta să mai beți șase pahare de vin de 175 ml pe săptămână, ați fi economisit 1920 de calorii în acest moment și 2160 dacă ați fi renunțat să mai beți aproximativ șase halbe de bere blondă.

A treia săptămână de renunțare la alcool
Consumul prea mare de alcool poate face ca tensiunea arterială să crească în timp. După 3-4 săptămâni în care nu ați băut, tensiunea arterială va începe să se reducă. Reducerea tensiunii arteriale poate fi crucială, deoarece poate contribui la diminuarea riscului de apariție a problemelor de sănătate în viitor.

Deoarece caloriile din alcool vă pot face să vă îngrășați, renunțarea la alcool vă poate ajuta, de asemenea, să vă reduceți tensiunea arterială ca urmare a greutății pe care o puteți pierde. Până acum, dacă până acum ați fi băut șase pahare de vin de 175 ml pe săptămână, ați fi pierdut 2880 de calorii în trei săptămâni. Iar dacă ați fi băut șase halbe de bere blondă pe săptămână, ați fi pierdut 3240 de calorii.

A patra săptămână de renunțare la alcool
Renunțarea la alcool va avea un impact pozitiv asupra pielii tale, datorită faptului că vei avea un nivel mai bun de hidratare. Deoarece mai multă apă va fi fost absorbită în loc să fie irosită, este probabil să aveți o piele cu un aspect mai hidratat, precum și o reducere a mătreții și a eczemelor.

Eliminarea alcoolului din dieta dumneavoastră timp de patru săptămâni poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea funcției hepatice, deoarece ficatul va începe să elimine excesul de grăsime. Dacă funcția hepatică nu este prea grav afectată de alcool, aceasta se poate recupera în 4-8 săptămâni.

Având în vedere că ficatul joacă un rol în peste 500 de procese vitale, oferiți, de asemenea, organismului dumneavoastră o șansă mai bună de a elimina toxinele, de a transforma nutrienții din alimente, de a stoca minerale și vitamine.

Rezumat
De-a lungul lunii, este probabil ca organismul dumneavoastră să fi beneficiat foarte mult de renunțarea la alcool. O mai bună hidratare și un somn mai bun vă vor fi sporit productivitatea și bunăstarea zilnică. Ficatul, stomacul și pielea dvs. vor fi beneficiat, de asemenea, de faptul că nu mai aveți de-a face cu alcoolul.
De asemenea, veți fi redus aportul caloric cu 3840 de calorii pe parcursul lunii, dacă obișnuiați să beți șase pahare de vin de 175 ml pe săptămână, sau cu 4320 de calorii pe parcursul lunii, dacă obișnuiați să beți șase halbe de bere pe săptămână.

Dacă vă luptați cu alcoolul și vă este greu să renunțați la el, ar fi bine să vă gândiți să căutați sprijin. Înțelegem că începerea recuperării de la dependența de alcool poate fi un moment dificil din punct de vedere emoțional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare