Ce cafea preferă romanii și cum o beau ei

CAFEA. Reveal Marketing Research a facut un studiu despre preferintele consumatorilor de cafea la care a participat un esantion reprezentativ de 1353 de persoane din mediul urban, 52% femei si 48% barbati, conform cu distributia generala a populatiei Romaniei.

In ceea ce priveste inclinatia acestora pentru anumite branduri, 80,6% din piata este dominata de patru jucatori importanti: Jacobs (38,2%), Lavazza (20,8%), Nescafe (12,8%) si Tchibo (8,6%).

Alegerea cafelei de la Jacobs este relativ uniforma pe grupe de varsta, peste o treime dintre romani fiind consumatori declarati ai acestui brand.

Lavazza este preferata mai degraba de barbati (22,3%) si de persoanele intre 25-34 de ani (23,7%), in timp ce Nescafe este mai mult pe placul doamnelor (16,1%) si a tinerilor sub 25 de ani (19,8%).

Celelalte 11 branduri mentionate spontan de respondenti au procente mici, sub 7%, remarcandu-se o preferinta pentru Julius Meinl (7,3%) la grupele de varsta 18-24, respectiv 35-44, probabil datorita prezentei puternice in HoReCa.

Jumatate dintre romani, indiferent de varsta, au declarat ca prefera cafeaua cu zahar. La polul opus, cafeaua neagra, simpla este pe placul a 44,3% dintre cei peste 65 de ani, si a 25% dintre tineri. Putem spune ca, odata cu inaintarea in varsta, se dezvolta gustul pentru cafeaua neindulcita, sau, din cauza problemelor de sanatate este preferata cea simpla.

In schimb, 18,8% dintre tinerii sub 25 de ani beau cafeaua cu arome, in special femeile. O mica parte dintre respondenti au mentionat cafeaua cu lapte, miere sau indulcitor.

Sursa www.wall-street.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare