CENTURA RUTIERĂ REGHIN – În ce stadiu este proiectul Variantei Ocolitoare a municipiului Reghin

1
3241

STADIU. Proiectul preliminar pentru Varianta Ocolitoare (centura rutieră) a municipiului Reghin prevede că aceasta va avea o lungime de 12,73 kilometri și va costa circa 600 de milioane de lei, sumă care cuprinde TVA (inițial, proiectul avea 10,44 kilometri și era estimat la 129 de milioane de lei). Scrierea de față explică, în baza documentelor oficiale ale instituțiilor direct implicate, care este stadiul actual al acestui proiect. Gestionarul proiectului este Compania Națională e Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, firmă din portofoliul Ministerului Transporturilor – gestionarul direct fiind DRDP Brașov (direcția regională din subordinea CNAIR).

 

Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat la 5 decembrie 2019, cu firma TPF Inginerie SRL (fosta TPF CProject SRL, fosta Cinnamon Project SRL), subsidiară a TPF Group din Belgia, care este condus de un board format din 9 persoane de 7 naționalități, la vârf fiind belgianul Thomas Spitaels (CEO). A fost unicul ofertant.

 

Varianta ocolitoare a fost concepută prin partea de sud a municipiului Reghin, cu o bandă pe sens (fiecare cu câte 3,5 metri lățime) și o lungime de 12,73 kilometri (pe raza localităților Reghin, Petelea, Solovăstru și Suseni), desprinzându-se din intersecția dintre DN15A și DN16 km intersectând DN15 Târgu Mureș – Reghin și finalizându-se la intersecția cu DN15 Reghin – Toplița.

 

Centura va avea 5 poduri (peste Canalul Morii, pârârile Mocear și Gurghiu și două peste râul Mureș) și două pasaje peste calea ferată, iar la final va fi încadrată ca drum european (cu o viteză recomandată de rulare de 80 km/h), fiind prevăzută pe toată lungimea traseului cu parapete metalice de siguranță, rigole de acostament și fiind împrejmuită cu gard de plasă.

 

În acest moment, este în derulare contractul de completare a Studiului de Fezabilitate, a fost emis acordul de mediu, urmează aprobările Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR (în privința soluției tehnice), apoi proiectul merge spre aprobare la Ministerul Transporturilor și apoi la Guvern, care trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici, implicit traseul, soluțiile tehnice, valoarea finală (prin Hotărâre de Guvern).

 

Totuși, CNAIR susține că în acest an se finalizează Studiul de Fezabilitate, se parcurg toți pașii consemnați mai sus și se lansează licitația pentru proiectare și execuție, iar în anul 2024 centura rutieră a Reghinului va fi operațională.

 

Rațional, proiectul nu are cum să se încadreze în termene, aceste estimări fiind extrem de optimiste, CNAIR fiind recunoscută pentru avansarea unor termene mai degrabă impuse politic decât în baze tehnice și a resurselor financiare existente (doar exemple recente și în desfășurare, din apropiere: la licitația pentru proiectare și execuție a centurii rutiere a Sighișoarei a decalat deja de 4 ori termenul de stabilire a câștigătorului; la licitația pentru proiectarea loturilor Baia Mare – Dej, Dej – Bistrița din Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Suceava a decalat deja de 5 ori termenul de stabilire a câștigătorului).

 

Cătălin VISCHI, Liviu DAMIAN



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ