Cinci motive cheie în arta lui Pierre-Auguste Renoir 1.Pierre-Auguste Renoir și figura umană

ARTĂ. Maestrul impresionist Pierre-Auguste Renoir (1841-1919) și-a încercat aproape toate genurile cunoscute de pictura europeană. Alături de standby-urile impresioniste de picturi de peisaj, aranjamente de natură moartă și scene din viața modernă pariziană, dragostea lui Renoir pentru a picta figură umană l-a deosebit. Succesul său în pictura portretului i-a câștigat locuri la mai multe Saloane din Paris, în timp ce explorările sale asupra nudului feminin l-au ținut mai aproape de tradiția academică decât majoritatea contemporanilor săi moderniști. El a fost o actualizare modernă a vechilor maeștri, cu pensule mai blânde și subiecte moderne. Deși Renoir nu a fost singurul artist modern interesat să aducă aspecte ale clasicismului în pictura modernă, el a făcut-o într-un stil complet propriu.
Pierre-Auguste Renoir a pictat totul, de la aranjamente florale la figura umană.
Pierre-Auguste Renoir și figura umană
Pasiunea lui Renoir pentru înfățișarea figurii umane l-a diferențiat întotdeauna de ceilalți moderniști. Acest lucru nu înseamnă că a fost singurul artist modern care a inclus figuri umane în compozițiile sale. Colegii săi artiști francezi, inclusiv Edgar Degas și Edouard Manet, au pictat, de asemenea, mulți oameni în scenele vieții moderne pentru care erau atât de faimoși. Aceste figuri apar la repetițiile de balet, pistele de curse, teatrele de operă, cafenelele, cluburile de dans și multe altele. Chiar și Monet a pictat oameni ocazional.
Cu toate acestea, Renoir sa concentrat asupra formei umane de dragul ei, nu doar pentru relevanța ei pentru scena modernă. A devenit deosebit de interesat de pictura de figuri după ce a vizitat Italia la începutul anilor 1880, unde a fost influențat de arta clasică și italiană renascentist, ambele prezentând în mare măsură nudul masculin și feminin. A abandonat în mare măsură modul mai blând și nedefinit de a sugera figuri umane pe care le-a folosit în deceniul anterior și a devenit unul dintre puținii artiști impresioniști care au urmat tradiția onorata de a schița după modele nud. Picturile lui sunt pline de oameni, atât îmbrăcați, cât și nud.