Compania spaniolă Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial a câștigat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului Caransebeș – Lugoj
INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Într-o mișcare importantă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, compania spaniolă Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial a fost desemnată câștigătoare a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al ultimului lot al drumului de mare viteză Caransebeș – Lugoj. Acest lot, cu o lungime de aproximativ 50 de kilometri, este esențial pentru finalizarea unui important proiect de infrastructură rutieră.
Detaliile contractului și cronologia proiectului
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că contractul, în valoare de 16,07 milioane de lei (fără TVA), va fi semnat în aproximativ 10 zile, cu condiția ca nu vor exista contestații. Proiectantul spaniol are la dispoziție 21 de luni pentru finalizarea studiului, dintre care 20 de luni sunt alocate pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate. Acest contract va include analiza detaliată a condițiilor de teren, cerințele tehnice și economice, și va pregăti terenul pentru construcția efectivă a drumului de mare viteză.
Contextul proiectului drumului de mare viteză
Drumul de mare viteză Caransebeș – Lugoj este un proiect major ce urmărește să îmbunătățească semnificativ infrastructura rutieră din România. Printre obiectivele principale se numără:
Reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Caransebeș și Lugoj.
Asigurarea unei conexiuni eficiente cu viitorul Drum expres Craiova – Târgu Jiu și cu Centura Municipiului Târgu Jiu.
Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier și reducerea numărului de accidente.
Creșterea confortului în traficul rutier printr-o infrastructură modernă și bine întreținută.
Proiectele anterioare și planurile viitoare
Până în prezent, au fost semnate și se află în derulare contractele pentru celelalte trei loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj. Acestea sunt:
Lotul 1 (Filiași – Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 70 km, contractat pe 10 iunie 2023, cu o perioadă de derulare de 20 de luni (18 luni pentru Studiul de Fezabilitate).
Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea), pe 4 iulie 2023, cu o lungime de 65 km și o durată de 28 de luni (26 de luni pentru Studiul de Fezabilitate).
Lotul 3 (Domașnea – Caransebeș), contractat pe 13 septembrie 2023, având o lungime de 45 km și o durată de 24 de luni (22 de luni pentru Studiul de Fezabilitate).
Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a subliniat importanța acestui proiect pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere și a siguranței în trafic. El a adăugat că drumul Caransebeș – Lugoj, finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile, va contribui semnificativ la dezvoltarea regiunii și va sprijini economiile locale prin creșterea accesibilității și reducerea timpului de transport.
Perspectivele viitoare
Finalizarea acestui proiect va aduce îmbunătățiri considerabile în transportul rutier din România, facilitând conexiuni mai rapide și mai sigure între regiunile importante ale țării. De asemenea, va stimula dezvoltarea economică și va crea oportunități pentru investiții suplimentare în infrastructura regională. Cu implicarea unui partener internațional de încredere și finanțarea adecvată, proiectul Caransebeș – Lugoj promite să devină un exemplu de succes în modernizarea infrastructurii rutiere a României.