Concluzia profesorilor și a elevilor pentru începutul noului an școlar

ÎNVĂȚĂMÂNT. 65% din cadrele didactice incluse într-un studiu realizat de World Vision România au avertizat asupra necesității de investiții în infrastructură (laboratoare de informatică și alte discipline) și asupra obligațiilor birocratice multiple și greoaie în afara orelor de curs.
 
Pe de altă parte, elevii au și niște așteptări în noul an școlar: digitalizare, mese calde la școală pentru toți elevii dar și burse mai mari, a declarat pentru RFI Mihaela Nabăr, directorul executiv al organizației World Vision România.
 
„65% din cadrele didactice consultate de fundație spun că sunt necesare mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică și alte discipline. Aproape unul din doi profesori consideră că este nevoie de mai mulți bani pentru spațiile dedicate activităților sportive. 44% doresc investiții pentru renovarea clădirilor, 41% pentru locuri de joacă și biblioteci, 34% pentru instalații sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilitatea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze. Totodată, 87% din cadrele didactice doresc să implementeze un program de mese calde cu ore de remediere în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar“, se arată într-un comunicat al World Vision România. .
 
Factorii care demotivează profesorii sunt lipsa unei infrastructuri adecvate, doi din trei consideră că programa școlară este supraîncărcată sau nu este adaptată nevoilor actuale ale copiilor, iar unul din doi este descurajat de lipsa de implicare a părinților în educația copiilor sau de alte probleme familiale, precum nivelul de sărăcie sau lipsa de educație a părinților, spune pentru RFI directorul executiv al organizației World Vision România.
 
În urma raportului, World Vision România a constatat că una din zece familii nu are nici măcar un singur dispozitiv de învățare online. Totodată, unul din trei părinți spune că școlile nu au suficiente computere și table interactive. Potrivit raportului, aproape jumătate dintre părinții care au copii în clasele V-VIII spun că le este greu să-i ajute la lecțiile de matematică. Unul din cinci părinți îi este greu să ofere sprijin copilului și în limba română.
 
„Sprijinirea copiilor la școală, după ce termină opt clase, devine o povară și mai grea pentru părinți. La liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare și/sau navetă.
Din acest motiv, dar și din cauza neîncrederii părinților că școala poate schimba viitorul copiilor lor în bine și pentru că adesea nu își văd copiii interesați de școală, cel puțin 2 din 10 părinți nu-și mai susțin copiii să-și continue studiile la liceu“, a spus Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
 
Potrivit raportului World Vision România, elevii au câteva așteptări în noul an școlar: digitalizare, mese calde la școală pentru toți elevii, educație de remediere, burse mai mari și investiții în infrastructura școlară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare