Constructorii germani propun interzicerea completă a combustibililor fosili până în 2045

PROTECȚIA MEDIULUI. După ce au obținut acceptul Comisiei Europene pentru utilizarea combustibililor sintetici ca soluție pentru anul 2035, când toate mașinile noi vor trebui să aibă emisii zero de CO2, constructorii germani merg acum și mai departe cu propunerile lor. Asociația Constructorilor Auto din Germania (VDA) a făcut apel la Uniunea Europeană să implementeze o interzicere completă a combustibililor fosili – benzina și motorina produse prin rafinare din țiței – începând cu anul 2045.

O schimbare radicală în politica energetică

VDA cere un plan clar care să completeze strategia actuală privind interzicerea mașinilor cu motoare cu combustie până în 2035. În viziunea asociației, până în 2045, toate vehiculele, fie ele noi sau rulate, ar trebui să treacă la utilizarea combustibililor sintetici. Acest tip de combustibili, denumiți și e-fuels, sunt produși folosind CO2 extras din atmosferă, ceea ce îi face neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Hildegard Müller, președintele VDA, a declarat: „Asociația Industriei Auto (VDA) susține o abordare ambițioasă a implementării Directivei Energiei Regenerabile (RED III) în legislația națională, astfel încât combustibilii regenerabili să își poată aduce și ei contribuția decisivă la protecția climei. Numai cu un curs care permite toate soluțiile potențiale, indiferent de tehnologie, Europa își poate atinge obiectivele de reducere a CO2.”

Provocările actuale și necesitatea unei tranziții

Deși Germania are un obiectiv ambițios de a aduce 15 milioane de vehicule electrice pe șosele până în 2030, va rămâne cu un parc auto semnificativ de peste 40 de milioane de mașini și camioane cu motoare cu combustie. VDA argumentează că, pentru a reduce emisiile din acest parc auto existent, este necesar să se adopte urgent combustibilii regenerabili.

În conformitate cu propunerea VDA, din 2045, stațiile de benzină din Uniunea Europeană nu vor mai putea vinde combustibili fosili, precum benzina și motorina rafinată din țiței. Cu toate acestea, specialiștii exprimă îngrijorări privind viabilitatea pe termen scurt a e-fuels ca sursă principală de propulsie pentru flota de vehicule existentă.

Viitorul combustibililor sintetici

Propunerea de interzicere completă a combustibililor fosili până în 2045 marchează un pas semnificativ în direcția unei economii mai sustenabile și mai ecologice. Cu toate acestea, tranziția către combustibili sintetici necesită o dezvoltare și o producție mult mai extinsă pentru a deveni o soluție fezabilă pentru întreaga flota de vehicule aflată în circulație.

Această mișcare reflectă angajamentul ferm al Germaniei și al întregii industrii auto europene de a contribui la reducerea emisiilor globale și de a îmbunătăți calitatea aerului, în timp ce se adaptează la cerințele stricte de mediu ale viitorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare