Criza cafelei în Europa – Olanda și Germania își reevaluează oferta în fața creșterii prețurilor

RETAIL. Cafeaua a început să dispară de pe rafturile magazinelor în Olanda și Germania, în urma creșterii semnificative a prețurilor acestui produs. Retailerii locali, precum Albert Heijn și Jumbo din Olanda, au anunțat că au eliminat din oferta lor anumite produse de la JDE Peet’s, unul dintre cei mai mari furnizori europeni de cafea, care include mărci populare ca Jacobs, Douwe Egberts și L’OR.

Situația a fost agravată de renegocierile acordurilor de aprovizionare, iar fenomenul a fost raportat și în lanțurile de magazine germane, cum ar fi Edeka și Aldi Nord. Exacerbarea crizei provine din dublarea prețurilor boabelor de cafea arabica și robusta în ultimul an, cauzată de condițiile meteo nefavorabile care au afectat plantațiile din Brazilia și Vietnam.

Această criză a pus presiune asupra companiilor care se ocupă cu prăjirea cafelei, afectând în ultimă instanță consumatorii. De exemplu, J.M. Smucker Co. a majorat prețurile, iar Nestle a micșorat dimensiunile pachetelor, în timp ce lanțul de cafenele Pret A Manger a anulat abonamentele care ofereau băuturi gratuite.

Conflictele de preț dintre distribuitori și comercianți s-au intensificat, distribuitorii respingând solicitările de majorare a prețurilor. Analistul Cyrille Filott de la Rabobank explică: „Firmele care se ocupă cu prăjirea cafelei încearcă să crească prețurile tarifate către supermarketuri, iar supermarketurile sunt reticente.”

De asemenea, cafeaua Jacobs este din ce în ce mai greu de găsit în Germania, cu rapoarte despre lipsuri în lanțurile de magazine menționate. JDE Peet’s a confirmat că discuțiile cu retailerii durează mai mult decât anticipat, însă majoritatea înțeleg că prețurile vor trebui să crească din cauza costurilor mai mari.

Directorul general al JDE, Rafael Oliveira, a declarat că „majorările semnificative de prețuri sunt inevitabile”, iar compania italiană Illycaffe a avertizat că prețurile cu amănuntul ar putea avansa cu până la 25% în lunile următoare. Această criză a cafelei sugerează o ajustare majoră a pieței care ar putea afecta consumatorii din întreaga Europă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare