Curierii României obligați să acționeze ca agenți fiscali după noiembrie

FISCAL. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) își propune să impoziteze persoanele care vând în mod regulat articole pe piețele online și fac doar plăți în numerar, prin curieri, evitând astfel impozitarea.
 
Grupurile și piețele Facebook precum OLX sunt folosite de multă vreme de români pentru a cumpăra și vinde articole. Pentru unii, este o sursă importantă de venit și vând în mod regulat bunuri online, fără a înființa o afacere sau a plăti taxe. Plata pentru astfel de tranzacții se face cel mai adesea în rambursări în numerar, pe care curierul le primește la livrare.
 
O nouă inițiativă ANAF ar face ca astfel de practici să devină o amintire îndepărtată. Proiectul, care este în dezbatere în prezent, își propune ca curierii și lucrătorii poștale să țină evidența oricăror plăți în numerar efectuate prin intermediul acestora. Acest lucru, de fapt, i-ar face asemănători cu agenții serviciului de venituri.
 
Aproximativ 42.000 de oameni lucrează în prezent în companii de livrare și Poșta Română. Pentru a adera la noul regulament, companiile ar putea fi nevoite să angajeze mai mulți și să îi instruiască pe restul, crescând costurile.
 
„Va trebui să facem pregătiri și să cheltuim bani – costuri adăugate pentru care nimeni nu ne va rambursa – pentru a furniza ANAF rapoarte. Trebuie să fac o echipă de oameni care să se ocupe de proces și va fi o cheltuială suplimentară în departamentele IT și financiare și nu numai”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, unul dintre cele mai importante servicii de livrare din România. într-o declarație pentru Ziarul Financiar. „Este o măsură care aduce costuri suplimentare. Nu suntem încă pregătiți, dar va trebui să fim”, a adăugat el.
 
ANAF, la rândul său, susține că curierii acționează în prezent ca intermediari pentru comercianții online care își desfășoară activitatea într-o zonă gri, din punct de vedere fiscal. Astfel de tranzacții reprezintă adesea o parte majoră a afacerilor companiilor de curierat. Aproximativ 60-70% din coletele gestionate de DPD, necesită ramburs la livrare.
 
„Este un lucru binevenit. Va fi nevoie de muncă suplimentară în departamentul financiar pentru că va trebui să depunem rapoarte lunare, iar volumul de informații va fi mare”, a declarat Bianca Alan, director financiar DPD. „ANAF vrea să prevină principalele riscurile asociate comerțului electronic. Deservim o mulțime de comercianți online, dar nu toți își declară veniturile”, a adăugat ea.
 
DPD se așteaptă ca investițiile suplimentare legate de noul regulament să fie limitate și spune că curierii săi și ofițerii financiari se vor obișnui cu aceasta.
 
Potrivit noului proiect, datele personale ale vânzătorului, inclusiv numărul național de identificare (CNP), adresa, numărul de telefon, precum și valoarea sumelor încasate în numerar, urmează să fie transmise de către firma de curierat către ANAF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare