Dacia Duster și Ford Puma, SUV-urile românești, se plasează în Top 5 al SUV-urilor subcompacte din Europa

AUTO. În primele șase luni ale acestui an, modelul Dacia Duster, fabricat în România la Mioveni, s-a clasat pe poziția a treia în topul vânzărilor de SUV-uri din clasa sa pe piața europeană.
Acesta a fost de asemenea cel mai preferat SUV de către persoanele fizice.
De asemenea, Ford Puma, produs la Craiova, s-a menținut aproape de Duster, ocupând locul cinci în topul celor mai bine vândute SUV-uri, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Cu mai puțin de un an înainte de lansarea noii generații, Dacia Duster se află în Top 3 al celor mai bine vândute SUV-uri de clasă B în Europa, atrăgând în continuare atenția clienților europeni. Dacia a anunțat că a vândut un total de 111.900 de unități la nivel global în prima jumătate a anului, majoritatea fiind vândute în Europa, înregistrând o creștere de 13% față de anul precedent la nivel mondial.
În Europa, conform datelor de la Data Force și Jato Dynamics, înregistrările Duster-ului au depășit 87.000 de unități, situându-l pe locul trei în topul celor mai bine vândute SUV-uri de clasă B, urmând VW T-Roc și Toyota Yaris Cross, cu o creștere de 18%.
În plus, conform datelor Renault Group, Duster a înregistrat 137.600 de unități vândute sub ambele branduri, Dacia și Renault, în aceeași perioadă de șase luni, în creștere cu aproape 10%. Cel de-al doilea SUV produs în România, Ford Puma, a înregistrat un total de 77.400 de unități, cu o creștere de 5%, ceea ce i-a asigurat locul cinci între cele mai bine vândute SUV-uri subcompacte.
În total, cele două modele au înregistrat vânzări de peste 150.000 de unități, majoritatea fiind exportate către alte piețe decât cea din România. Alte SUV-uri populare din Europa includ Peugeot 2008 (locul 4), Renault Captur (locul 6), VW T-Cross, Opel Mokka, Hyundai Kona și SEAT Arona, ocupând pozițiile următoare.
Conform datelor Jato Dynamics, segmentul B-SUV a devenit unul dintre cele mai căutate de cumpărătorii europeni de automobile, cu un total de 231.100 de unități vândute în luna iunie și peste un milion în primele șase luni ale acestui an. În continuare, cel mai mare segment de automobile este cel al SUV-urilor compacte, urmat de segmentul clasic B, al modelelor hatchback subcompacte, unde Dacia Sandero joacă un rol important, fiind liderul acestui segment. Deocamdată, avansul modelelor electrice în segmentul B-SUV este redus, reprezentând sub 5% din total, din cauza lipsei de modele cu propulsie electrică. Stellantis, cu patru modele în acest subsegment (Opel Mokka, Peugeot e-2008 și Jeep Avenger), domină piața, dar lider este modelul sud-coreean, Hyundai Kona.