DEZVĂLUIRI – Cine vrea să proiecteze studiul de fezabilitate al nodului rutier Luduș de pe Autostrada Transilvania

0
656

AUTOSTRADA TRANSILVANIA. A intrat în linie dreaptă bătălia pentru contractul de 1,36 milioane de euro (sumă care cuprinde TVA) în schimbul elaborării studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru 12 noduri rutiere pe autostrăzi din România, 5 dintre acestea fiind amplasate pe A3 (Autostrada Transilvania, proiectată pe ruta Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea). Din cele 5 noi noduri rutiere de pe Autostrada Transilvania, unul va fi amplasat în județul Mureș, respectiv în Luduș (pe secțiunea de autostradă Ogra – Câmpia Turzii).

 

Estimat la o valoare totală de 5,66 milioane de lei + TVA, contractul trebuie finalizat în 17 luni. Ofertarea pentru contract s-a încheiat și au fost depuse 4 oferte.

 

Cine sunt ofertanții

 

Să-i cunoaștem pe cei 4 potențiali proiectanți ai nodului rutier de la Luduș:

 

Asocierea East Water Drillings SRL București & 3TI Progetti Italia Ingegneria Integrata Spa. Liderul de asociere, sereleul bucureștean East Water Drillings, este deținut de Vasile Sebastian Albulescu (60%) și Daniel Mihăilescu (40%), iar anul trecut a raportat o cifră de afaceri de aproape 7,5 milioane de lei și un profit net de 2,45 milioane de lei realizat cu 8 angajați. Albulescu este un influent om de afaceri din Caransebeș, acționar în numeroase firme (printre altele, în Formin, cu Nelu Varga – patronul CFR Cluj), proprietar al Palatului Suter, pe care l-a transformat în hotel de 5 stele (este considerat cel mai luxos hotel din România). Asociatul secundar este administrat de italianul Andrea Piacenti și este sucursala din România a firmei italiene cu aceeași denumire, înregistrată în Roma.

 

• Asocierea Irimat Cons SRL & Studio Corona Civil Engineering SRL Infranova Soluții Tehnice în Construcții SRL. Liderul de asociere, Irimat Cons, este un serele înregistrat în Ploiești și este controlat de Florin Gelu Goroneanu, fost director adjunct al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (numit în perioada guvernării PD). Anul trecut a raportat o cifră de afaceri de aproape 4,3 milioane de lei și un profit net de 753.000 lei realizat cu 26 de angajați. Asociații secundari sunt sucursala din România a firmei Studio Corona Civil Engineering din Torino (Italia), administrată de Pietro Corona, și un serele înregistrat în București, Infranova Soluții Tehnice în Construcții, fără cifră de afaceri și fără angajați, controlat de Radu Adrian Iordanescu.

 

• Explan SRL. Firmă de proiectare infrastructuri din Cluj-Napoca, fosta Proconing SRL, controlată de ing. Petru Ciufudean. Anul trecut a raportat o cifră de afaceri de 7,87 milioane de lei și un profit net de 1,9 milioane de lei realizat cu 5 angajați.

 

• Asocierea Total Road SRL & Beta-Cops SRL & Rutier Conex XXI SRL. Liderul de asociere, Total Road, este înregistrat în București și controlat de Mircea Catalin Gruianu. Anul trecut a realizat o cifră de afaceri de 4,36 milioane de lei și un profit net de 2,7 milioane de lei, cu 9 angajați. Asociații secundari sunt sereleul bucureștean Beta-Cops, controlat de Dan Dumitru Beli (51%) – asociații săi fiind Ionel Beli (13%), Daniel Smărăndache (12%), Ioan Popescu (12%) și Senia Marinela Solomon (12%) -, și sereleul băcăuan Rutier Conex XXI, aflat în proprietatea lui Iulian Mâță și Dana Pădurariu (în procente egale) – Mâță este vicepreședintele Asociaţiei Profesionale de Drumuri şi Poduri, Filiala Bacău.

 

După analiza Comisiei de Evaluare a CNAIR, uneia dintre cele 4 oferte îi va fi atribuit contractul care prevede proiectarea celor 12 noduri rutiere de pe autostrăzile, A0, A1, A2, A3 și A7, printre care și cel de la Luduș (jud. Mureș).

 

În deliberare și Ogra – Câmpia Turzii

 

Vă reamintim că tot în evaluare este și contractul privind proiectarea și execuția a 15,7 km de autostradă din secțiunea Ogra-Câmpia Turzii a Autostrăzii Transilvania, contract care a fost relicitat și care a fost estimat la aproape 383,5  milioane de lei + TVA. Lucrarea trebuie realizată în 21 de luni (3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția efectivă). Trei asocieri au depus oferte: 1) Dimex 2000 Company SRL & Alpenside SRL & Explan SRL; 2) Drum asfalt SRL & Opr Asfalt SRL & Obras Publicas Y Ragadios SA & Trameco SA & Drumuri Bihor SA; 3) Strabag SRL & Geiger Transilvania SRL.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ