Efectul social media asupra generației Z: 1 din 5 tineri vrea să devină celebru

SOCIAL MEDIA. Într-o perioadă dominată de instabilitate, lipsa de motivație (64%), oboseala (50%) și stările emoționale fluctuante (46%), sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii, potrivit unui studiu.
 
Studiul a chestionat peste 1.200 de tineri români născuți între 1995 și 2010, cu scopul de a surprinde stările și comportamentele lor online sau de consum, precum și nevoile, motivațiile personale și preferințele lor.
 
“Problemele din societatea noastră se reflectă imediat în viața tinerilor. Asta este ceea ce aflăm din studiile Insight PulseZ. Anul acesta am adăugat mai multe elemente la chestionarul adresat tinerilor pentru a identifica și mai bine dificultățile cu care se confruntă aceștia. În topul acestora, lipsa resurselor financiare și consilierea în carieră rămân pe primele poziții, la care se adaugă bullying-ul și lipsa oportunităților de dezvoltare”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights și Vreau să fiu antreprenor
 
Mai mult de jumătate dintre respondenți simt nevoia de educație financiară și organizare personală, de gestionare a emoțiilor și de dezvoltare a abilităților sociale.
Comparativ cu băieții, fetele sunt semnificativ mai afectate de provocări precum lipsa de motivație (68% vs 58% băieți), oboseala (55% vs 45%), stări emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%). Vocea Generației Z devine tot mai puternică de la an la an, iar nevoile lor trebuie să fie abordate de instituțiile guvernamentale, corporații și angajatori, precum și de părinții și prietenii tinerilor, deoarece această generație reprezintă viitorul.
 
Prioritatea tinerilor este independența financiară!

68% dintre tineri doresc să aibă mai multă încredere în ei înșiși, iar 60% dintre ei vor să își poată gestiona mai bine timpul. Acestea sunt cele două dorințe principale ale tinerilor, pe lângă acestea, o nouă tendință emergentă în rândul tinerilor de 16-18 ani este aceea de a deveni cunoscuți ca o celebritate. Mediul digital este un catalizator al acestui fenomen, datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi iau drept exemplu. Aproape 1 din 5 tineri își dorește această popularitate online, față de 5% sau 3% în rândul tinerilor de 18-24 de ani.
 
Profilul liceului are un impact asupra modului de învățare, tinerii petrec aproximativ 3 ore pe zi studiind.
Pentru a-și susține dorințele și obiectivele în viață, tendințele în ceea ce privește modul de învățare diferă în funcție de vârsta respondenților.
37% dintre tinerii de 16-18 ani preferă să învețe mai mult în sistem formal (la școală, lecții particulare și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg să măsoare în mod egal atât sistemul formal, cât și cel non-formal (online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, Tik Tok, podcast-uri și alte tipuri de surse).
 
În medie, tinerii ar aloca aproximativ 3 ore pe zi pentru a studia, liderii grupurilor de vârstă fiind tinerii de 19-21 de ani, cu 2,93 ore pe zi. Și aici apar diferențe între zonele urbane și cele rurale: tinerii din mediul urban alocă în medie mai mult timp pentru studiu, comparativ cu cei din mediul rural. Tinerii din profilul uman alocă mai mult timp studiului în comparație cu cei din profilul real, dar nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.
 
99% dintre tinerii din Generația Z folosesc YouTube, cu o medie de peste 2 ore pe zi.
Youtube este cea mai menționată platformă, cu o medie zilnică de 2,3 ore, urmată de Instagram (2,3 ore), Facebook/Messenger și TikTok (1,6 ore).
 
“Utilizarea foarte populară a YouTube este una dintre veștile bune care reies din acest studiu. De ce? În primul rând, pentru că tinerii din Generația Z folosesc acest spațiu pentru a învăța, pentru a urmări diverse cursuri, pentru a se informa și, mai ales, pentru a-și dezvolta personalitatea. Astfel, utilizarea rețelelor creează tendințe de învățare noi, inovatoare, pe care tinerii le încorporează în procesele lor de informare și învățare. Acest comportament va trebui preluat și integrat de către instituțiile de învățământ și companii ca o nouă modalitate de a preda și de a capta atenția Generației Z”, a declarat Monica Muscă, Managing Partner al agenției First PR.
 
Băieții folosesc YouTube și Discord semnificativ mai mult decât fetele, în timp ce fetele petrec mai multe ore pe TikTok în comparație cu băieții. De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp crește odată cu vârsta, la fel ca și cea a e-mailului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare