EXCLUSIV – 2,3 milioane de euro a plătit Primăria Târgu Mureș pentru transportul în comun în primele 6 luni, către Siletina: în iunie, 468.000 de euro

1
2480

MONITORIZARE. În luna iunie 2020, Primăria Târgu Mureș a plătit din bugetul local către Siletina Impex SRL, firmă care deși nu mai prestează transportul în comun în municipiu este plătită pentru servicii efectuate în perioada contractuală, suma de peste 2,26 milioane de lei (exact: 2.265.700 lei, echivalent cu 467.975 euro la cursul valutar mediu BNR al ultimei plăți).

 

Subliniere: în decembrie 2019, Consiliului Local Târgu Mureș, forul deliberativ al urbei, a hotărât ca din 1 aprilie 2020 transportul în comun din municipiul reședință de județ să fie reatribuit firmei orașului, Transport Local SA, pe o perioadă de 6 ani, însă Siletina continuă să încaseze restanțe pentru serviciile prestate până în martie, Primăria Târgu Mureș fiind un prost plătitor (plățile din luna iunie 2020 au fost făcute în contul a 12 facturi și se referă la subvenții de transport pentru luna februarie 2020).

 

Siletina Impex, firmă fondată de fostul viceprimar și actualul consilier personal al edilului Dorin Florea, Sergiu Claudiu Maior (candidat Pro România la funcția de primar), a fost vândută de acesta rudelor sale, mai trebuie să încaseze subvențiile de transport aferente lunii martie, așadar va mai primi de la Primăria Târgu Mureș, în această lună, încă 2,3-2,5 milioane de lei – pentru serviciile din luna ianuarie 2020, Siletina Impex a încasat din bugetul orașului (pe facturi plătite în lunile martie, aprilie și mai) suma totală de 2.650.360 de lei.

 

Transportul în comun, o vacă bună de muls

 

Suma plătită în iunie 2020, este mai mare cu aproape 195.000 de euro față de cea achitată în luna precedentă de Primărie către Siletina Impex și cu 68.000 de euro mai mare decât cea achitată în luna similară a anului trecut (iunie 2019). În primele 6 luni din acest an, Primăria Târgu Mureș a plătit către Siletina Impex echivalentul în lei a peste 2,3 milioane de euro (exact: 2.307.703 euro).

 

Pentru interesați, în anul 2019, Primăria Târgu Mureș a plătit către Siletina Impex pentru transportul în comun din municipiu peste 5 milioane de euro (exact: 24.624.417,38 lei, adică echivalentul a 5.187.033 euro, la cursul BNR pentru moneda europeană de la momentele efectuării plăților – detalii AICI).

 

Iată sumele exacte care s-au plătit în primele 6 luni ale anului 2020 pentru transportul în comun din Târgu Mureș, realizat cu cea mai arhaică flotă auto care prestează un serviciu public municipal în România:

 

LUNA SUMA
Ianuarie 1.584.958,66 de lei (echivalentul a 332.276 euro)
Februarie 1.898.575,55 de lei (echivalentul a 395.536 euro)
Martie 2.768.097 de lei (echivalentul a 573.544 euro)
Aprilie 1.282.014,33 de lei (echivalentul a 265.196 euro)
Mai 1.321.220 de lei (echivalentul a 273.176 euro)
Iunie 2.265.700 de lei (echivalentul a 467.975 euro)
TOTAL: 11.120.565,54 de lei (echivalentul a 2.307.703 euro)

 

 

Cătălin VISCHI

 



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

1 COMENTARIU

  1. Ultimele 20 de ani a fost un esec total in viata urbei.Orasul a fost condus fara viziune dar cu multa lacomie.S-au dezvoltat afaceri care au imbogatit oameni din administratia publica,oameni din institutiile statului si al companiilor de stat,familiile ,rudele, prietenii lor ,precum si pe cei care conform atributiilor lor ar fi trebuit sa stopeze afacerile murdare.Dovezile se vad cu ochiul liber.Proiecte de lunga durata (centura orasului)nu au existat,transportul in comun si salubrizarea la pamant,,probleme la achitarea facturile pentru servicii de gaz,electricitate, apa,salubrizare ,disparitia sau diminuarea zonelor verzi,poluarea orasului cu microcentralele de apartament instalate in blocurile de locuinte ilegal,lipsa cadastrului de zone verzi,taierea copacilor de pe marginea strazilor pentru a face loc stationarii masinilor personale,misterul disparitiei copacilor taiate,transferul cladirilor centralelor termice in proprietati personale,lipsa traseelor cu biciclete, permisiunea stationarii si circulatiei masinilor personale pe trotuare serviciile prost executate (refacerea trotuarelor si carosabilelor),batjocorirea pietonilor,avizarea deschiderii unor afaceri care ar necesita locuri de parcare dar care nu exista ,marirea nemeritata a salariilor conducatorilor institutiilor de stat si asa mai departe.

LĂSAȚI UN MESAJ