INCONVENIENT – Pasagerii zborului Londra – Târgu Mureș, anulat pentru că HiSky nu a obținut certificatul de operare, pot obține despăgubiri de 400 de euro

0
350

ZBOR ANULAT – DESPĂGUBIRI. Firma Hisky Europe SRL, care administrează în România operatorul aerian din Republica Moldova și care va primi 600.000 de euro (bani care vor fi plătiți din bugetul județului Mureș) ca ajutor de stat (aprobat de Consiliul Europei) pentru a opera de pe Aeroportul Transilvania trei noi zboruri regulate externe (spre Londra, Milano și Paris), a început negativ contractul cu aeroportul din Vidrasău, fiind obligată să anuleze primul zbor pe ruta Londra – Târgu Mureș.

 

Acesta era programat sâmbătă dimineaţă (18 decembrie), fapt care a făcut ca foarte mulți pasageri români să rămână blocaţi în aeroportul Stansted din Anglia. Motivul anulării zborului constă în faptul că operatorul aerian nu a obținut certificatul de operator din ţări terţe (TCO) eliberat de CAA (Civil Aviation Authority) UK, care conferă dreptul unei companii de a zbura din Marea Britanie după ieșirea acesteia din UE, deși a anunțat că a depus solicitarea în 13 noiembrie 2021.

 

Hi Sky deţine certificat european de zbor care îi permite să efectueze zboruri în toate ţările membre ale Uniunii Europene, însă după ieșirea din UE a Marii Britanii operatorii certificați UE au nevoie de un certificat de operatori din ţări terţe (TCO) pentru a putea opera zboruri în această țară.

 

Cererea companiei din Republica Moldova este în proces de aprobare, oficialii companiei explicând că în perioada pandemiei, CAA UK lucrează în regim limitat. Oficialii din sistemul aeronautic au comunicat că pasagerii care şi-au achiziţionat bilete pentru zborul Londra-Târgu Mureș şi pentru cursa retur pot obţine compensaţii de până la 400 de euro pentru acest zbor anulat. Pentru aceasta, trebuie să depună o solicitare în acest sens la adresa: customer.service@hisky.aero.

 

Managerul unei agenţii de turism din Baia Mare, prin care s-au făcut o parte dintre rezervările pentru cursa Londra-Baia Mare, de asemenea anulată (din același motiv ca și cel care a dus la anularea cursei spre Târgu Mureș), a reclamat faptul că HiSky știa de vineri, 17 decembrie, că nu pot opera zborul, însă nu și-a anunțat pasagerii din timp, așa că aceștia au aflat de situația cauzată doar în aeroport. În urma acestei situații cauzate de compania HiSky, “pasagerii au fost recrutați de către HiSky, prin biroul de informații din cadrul Aeroportului Stansted (UK), și cei care ne-au solicitat au fost preluați din Budapesta și aduși în Baia Mare de către agenția noastră”, a precizat Diana Iluț, managerul agenției de turism din Maramureș.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ