„Metoda ceștii de cafea” utilizată de un director pentru a-și selecta angajații este în centrul criticii: „Manipulează gândirea ta”

TEST. Metoda de selecție a angajaților bazată pe „testul ceștii de cafea” a devenit virală pe rețelele sociale după ce un director a dezvăluit că o folosește. Cu toate acestea, strategia sa este criticată de mulți, care consideră că manipulează candidații în căutarea unui loc de muncă, conform relatărilor din Business Insider.

Trent Innes, care era director general al Xero Australia când a discutat despre această tehnică la podcastul The Venture în 2019, a dezvăluit că face angajări pe baza unui simplu gest: candidații care își duc ceștile de cafea sau ceai înapoi în bucătărie după interviu sunt cei preferați. Innes a explicat că, înainte de a purta discuții serioase de angajare, îi conduce întotdeauna pe candidați la bucătărie pentru a le oferi băuturi și apoi observă dacă își iau sau nu ceștile după interviu.

El a subliniat că pentru el atitudinea este mai importantă decât aptitudinile sau cunoștințele, deoarece aptitudinile pot fi dezvoltate, dar atitudinea este mai greu de schimbat. În timpul discuției sale, Innes a menționat că majoritatea candidaților au acceptat să-și ducă ceștile înapoi, cu excepția câtorva. Cu toate acestea, recent, episodul de podcast a redevenit viral pe rețelele sociale, inclusiv TikTok și Reddit, iar reacțiile sunt amestecate.

Unii consideră că metoda lui Innes este manipulativă și neadecvată, afirmând că candidații ar trebui tratați cu mai multă respect și că nu ar trebui să fie evaluați în funcție de astfel de acțiuni minore. Alții au sugerat că astfel de tacticie pot semnala că un angajator nu comunică clar sau că așteptările sale sunt nerealiste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare