Noi sisteme de siguranță pentru autovehiculele noi din UE: ce schimbări apar începând cu 1 iulie

PIAȚA AUTO. Uniunea Europeană va introduce începând cu 1 iulie noi reguli stricte pentru autovehiculele noi, impunând obligativitatea unor tehnologii avansate menite să îmbunătățească siguranța rutieră și să reducă numărul accidentelor grave. Aceste măsuri vor afecta direct toți producătorii și consumatorii de mașini din UE, stabilind condiții obligatorii pentru omologarea și vânzarea vehiculelor pe piața internă.

1. Sisteme de siguranță obligatorii

a. Interfață pentru dispozitive antidemaraj cu etilotest
Una dintre inovațiile majore este introducerea unei interfețe care va permite instalarea ulterioară a dispozitivelor antidemaraj cu etilotest. Acest sistem va detecta prezența alcoolului în organismul șoferului și va impiedica pornirea mașinii în cazul în care sunt depistate concentrații peste limita legală. Este o măsură esențială pentru reducerea accidentelor cauzate de consumul de alcool la volan.

b. Avertizare a neatenției și stării de oboseală
Utilizând senzori și camere, acest sistem va monitoriza comportamentul șoferului la volan și va emite avertismente în timp real în cazul lipsei de atenție sau a stării de oboseală. Aceasta este o tehnologie deja familiară pe piață, îmbunătățind semnificativ siguranța în trafic.

c. Avertizare pentru oprirea de urgență
În situații de frânare bruscă, sistemul va activa automat luminile de avarie pentru a avertiza ceilalți participanți la trafic despre o posibilă situație de urgență în apropiere. Acest lucru este esențial pentru reducerea riscului de coliziuni în traficul intens.

d. Avertizare la mersul înapoi
Toate autovehiculele noi vor trebui să fie echipate cu senzori și o cameră pentru mersul înapoi, facilitând manevrele în siguranță în spații restrânse și reducând riscul de accidente nefericite.

e. Sistem avansat de frânare de urgență
Cunoscut sub denumirea de Autonomous Emergency Braking (AEB), acest sistem va interveni automat pentru a frâna vehiculul în cazul unei coliziuni iminente, contribuind decisiv la prevenirea accidentelor.

f. Sistem de menținere a benzii
Acest sistem va avertiza șoferul și, în anumite cazuri, va corecta automat traiectoria autovehiculului în cazul în care acesta părăsește accidental banda de mers sau partea carosabilă, reducând riscul de părăsire a carosabilului.

g. Sistem de monitorizare a presiunii în pneuri
Menținerea presiunii corecte în pneuri este esențială pentru siguranța și eficiența vehiculului. Acest sistem va monitoriza constant presiunea pneurilor și va alerta șoferul în cazul în care aceasta scade sub nivelul recomandat.

Implicații pentru industria auto și consumatori
Implementarea acestor noi sisteme de siguranță marchează o schimbare semnificativă în standardele de siguranță rutieră din UE, adresându-se direct prevenirii accidentelor și protejării vieților participanților la trafic. Producătorii auto vor fi obligați să integreze aceste tehnologii în autovehiculele noi pentru a obține omologarea și a le putea comercializa pe piața europeană.

În concluzie, noile reguli impuse de Uniunea Europeană pentru autovehiculele noi sunt menite să creeze o infrastructură mai sigură și mai eficientă în trafic, contribuind astfel la reducerea accidentelor rutiere și la îmbunătățirea mobilității în întreaga regiune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare