Claudiu Maior

PE TĂCUTE – Siletina și-a reînnoit contractul cu Primăria Târgu Mureș: 1,26 milioane de lei pe an pentru transportul ocazional

OFICIAL. Și în 2018, în decembrie a fost luna cadourilor pentru toată lumea, implicit și pentru Siletina Impex, sereleul care controlează din toate pozițiile posibile transportul rutier public din municipului Târgu Mureș, iar Primăria a figurat pe post de Moș Crăciun și pentru firma înființată de Claudiu Maior și controlată acum prin intermediul familiei sale (Berghiano / Berghianu / Berghian).

 

Contract nou, câștigător tradițional

 

Așadar în decembrie 2018, când lumea era preocupată de brazi, cârnați și vin, administrația locală a introdus prin procedura licitație deschisă contractarea pe încă un an a serviciilor de transport terestru ocazional de pasageri, care expira și nu se făcea să se creeze sincope financiare în lanțul de iubire necondiționată dintre cele două entități, care durează, iată, de 18 ani, împlinind în acest an majoratul unei relații simbiotice perfecte…

 

… “perfecte” pentru livrator și pentru încasator, pentru că „adrisanții”, vorba lui Nenea Iancu, nu prea sunt mulțumiți să circule, chiar și ocazional, cu microbuzele antice, înghițind vara praf și iarna frig. Nicio surpriză, licitația deschisă a fost atribuită pe criteriul cel mai bun raport calitate-preț (aici puteți să râdeți, pentru că să vorbești de calitate în microbuzele Siletina e ca și cum ai vorbi de DNA în biroul lui Maior, zis consilierul primarului și întemeietorul firmei).

 

Practic, asta am vrut să vă anunț, să nu rămână neștiută: că sereleul Siletina Impex a semnat în 20 martie 2019 un nou contract pe un an cu Primăria condusă de șeful lui Maior, Dorin Florea, pentru “Servicii de transport terestru ocazional de pasageri – servicii de transport rutier public”.

 

Și banii

 

Banii… sunt buni, pentru că acest tip de contract a fost gonflat în ultimii cinci ani de peste două ori, ajungând de la ceva peste 500.000 de lei pe an în 2015, la 1.259.900 de lei în 2019, adică acum. Practic, Siletina a fost singurul ofertant, în mărinimia sa ofertând fix, la ultimul leu, exact estimarea maximă a Primăriei: 1.259.900 de lei.

 

Rețineți că este doar o mică, micuță, minusculă componentă financiară care intră exclusiv în conturile Siletina – grosul provine din subvenționarea abonamentelor de transport, la care se adăugă subvenția abonamentelor pentru persoanele cu handicap și transportul elevilor, dar, știți, pic cu pic se umple găleata, de aceea nu e de neglijat nici transportul ocazional, care, iată, poate merge până la o medie de 104.991 lei pe lună (zic că e „destul de bine”).

 

Media reală

 

În realitate, însă, nu se întinde coarda atât de mult (până la 105.000 de lei pe lună), din monitorizarea msnews rezultând că anul trecut (când a existat un contract aproximativ similar) s-a achitat o medie lunară de 25.000 de lei pentru acest tip de servicii de transport ocazional, cu vârfuri de aproape 40.000 de lei în perioada mai-iunie 2018.

 

Oricum, e transport ocazional, făcut pe bază de comandă cu niște microbuze, nu cu limuzine. Ziceam, relație veche – love forever -, dovadă și faptul că prin contract Primăria se obligă să restituie garanția de bună execuție a contractului, nu la final, așa cum e logic (poate și legal), ci “înainte de începerea contractului”. Mărturisesc că n-am mai întâlnit ceva similar, dar să nu băgăm bățu’ prin gard.

 

Pentru banii ăștia, Siletina a trebuit să facă dovada că are două microbuze de minim 12 locuri, trei autobuze de minim 20 de locuri, cinci autobuze de minim 46 de locuri, trei autobuze de minim 51 de locuri și șapte autobuze de peste 55 de locuri cu tot cu… locurile din picioare (!). Nu e nicio glumă, eventual e o glumă caietul de sarcini (preluat cu copy-paste după cel din 2017)…

 

Cătălin VISCHI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare