Pharrell Williams este următorul director de creație pentru îmbrăcăminte masculină al lui Louis Vuitton

FASHION. Rapperul și producătorul muzical – Pharrell Williams, îl va succeda pe Virgil Abloh și “va conduce Louis Vuitton spre un nou capitol foarte interesant”, a precizat brandul într-un comunicat.
Industriile de modă și de divertisment, care s-au împletit de mult timp, au convergent și mai mult marți, când Louis Vuitton l-a numit pe Pharrell Williams în funcția de director de creație pentru îmbrăcăminte masculină.
Brandul francez de lux a anunțat pe Instagram că l-a angajat pe domnul Williams la aproximativ 16 luni de la moartea subită a fostului său designer de îmbrăcăminte pentru bărbați, Virgil Abloh, în 2021.
Domnul Williams, a spus brandul într-o declarație, “este un vizionar ale cărui universuri creative se extind de la muzică la artă și la modă – stabilindu-se ca o icoană culturală globală”.
Alte nume vehiculate ca succesori ai domnului Abloh au inclus designerii britanici Grace Wales Bonner și Martine Rose, precum și designerii americani Telfar Clemens și Colm Dillane, mai bine cunoscut sub numele de KidSuper, care luna trecută a fost anunțat ca fiind primul designer invitat de îmbrăcăminte pentru bărbați al Louis Vuitton, un semn pe care mulți l-au interpretat ca însemnând că a fost ales pentru a-i urma domnului Abloh.
Dar, în cele din urmă, domnul Williams, în vârstă de 49 de ani, a fost cel care a obținut ceea ce este considerat unul dintre cele mai importante roluri de director de creație în domeniul modei masculine. Numirea sa a fost prima mișcare majoră a noului director executiv al Louis Vuitton, Pietro Beccari, care s-a alăturat brandului de la Dior luna trecută.
Dl. Williams, care a fost primul ambasador masculin pentru Chanel, a lucrat ocazional cu Louis Vuitton din 2004. Mai recent, el a intrat într-o colaborare cu bijutierul Tiffany & Company, care, împreună cu Louis Vuitton, face parte din conglomeratul de bunuri de lux LVMH. În timpul prezentărilor de îmbrăcăminte masculină din ianuarie de la Paris, domnul Williams a fost rareori fără perechea sa de ochelari de soare Tiffany & Company cu diamante, pe care i-a purtat și la gala Grammy. Prima sa colecție pentru Louis Vuitton va fi prezentată în iunie, la Săptămâna Modei Masculine de la Paris.
“Mă bucur să îi urez bun venit lui Pharrell înapoi acasă, după colaborările noastre din 2004 și 2008 pentru Louis Vuitton, ca noul nostru director artistic pentru bărbați”, a declarat domnul Beccari în declarația brandului pe Instagram. “Viziunea sa creativă dincolo de modă va conduce, fără îndoială, Louis Vuitton spre un nou capitol foarte interesant.”
Revenirea domnului Williams la Louis Vuitton este, de asemenea, o revenire la designul vestimentar masculin. La începutul acestui secol, el a creat branduri de îmbrăcăminte de stradă influente, precum Billionaire Boys Club și Ice Cream, în parteneriat cu designerul japonez Nigo (care este acum director artistic la Kenzo, care este, de asemenea, deținut de LVMH).
Cu toate acestea, numirea domnului Williams la vârful ready-to-wear-ului de înaltă clasă subliniază o tendință aparentă în rândul producătorilor de bunuri de lux: să-și pună viitorul în mâinile unor celebrități cu multiple himere, nu ale unor designeri de profesie. Printre alți artiști de profil înalt care au fost îmbrățișați de moda de lux în ultimii ani se numără Rihanna, a cărei linie vestimentară Fenty în parteneriat cu LVMH s-a închis în 2021, și rapperul cu probleme Ye, fost Kanye West, care a devenit o apariție la săptămânile modei din întreaga lume.
Spectacolul este acum un dat la prezentările de pe podiumuri: Recentul eveniment de îmbrăcăminte pentru bărbați Louis Vuitton de la Paris, de exemplu, a prezentat decoruri uimitor de scumpe, un rând din față plin de vedete din lumea K-Pop, Hollywood și hip-hop și o prestație supraîncărcată a cântăreței spaniole Rosalía, care a cântat de pe acoperișul unei mașini supraalimentate.
Louis Vuitton, fondată în 1854, este piatra de temelie a averii acumulate de fondatorul și directorul executiv al LVMH, Bernard Arnault, care a fost clasat recent drept cea mai bogată persoană din lume. În timp ce îmbrăcămintea pentru bărbați constituie un procent relativ modest din veniturile globale ale brandului, aceasta rămâne o sursă de optimism, fiind sectorul cu cea mai rapidă creștere într-o industrie a bunurilor de lux care continuă să se lupte cu vânturile potrivnice induse de pandemia globală și de pierderea piețelor din China și Rusia.