Porsche înlocuiește benzina cu aer și apă

AUTO. Pentru toți pasionații de mașini, într-o bună zi veți putea să vă conduceți Porsche-ul de lux care funcționează cu aer și apă în loc de benzină.

În timp ce mașinile electrice sunt deja o modă de câțiva ani, producătorul german a venit cu o nouă modalitate de a ajuta planeta.

Pentru prima dată, Porsche a alimentat emblematica sa mașină sport 911 cu un nou combustibil sintetic creat doar din aer și apă.

Noul eFuel este dezvoltat de o companie numită Highly Innovative Fuels – o companie în care Porsche a făcut o mare investiție.

Aceștia găzduiesc o uzină eoliană în Chile, unde vântul bate în medie 270 de zile pe parcursul întregului an.

Deci, cum anume doar apa și aerul rarefiat alimentează o mașină pentru a se deplasa la fel ca și benzina?

Ei bine, noul combustibil combină carbonul capturat din atmosferă (aerul rarefiat) cu hidrogenul provenit din apă pentru a crea metan – acesta este apoi transformat în combustibil care funcționează la fel ca benzina.

Într-un comunicat de presă, Michael Steiner – directorul de cercetare și dezvoltare al Porsche, a declarat “Potențialul eFuels este uriaș. În prezent, în întreaga lume există peste 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu combustie.

“Multe dintre acestea vor fi pe șosele încă zeci de ani, iar eFuels oferă proprietarilor de mașini existente o alternativă aproape neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

“În calitate de producător de motoare performante și eficiente, Porsche dispune de o gamă largă de know-how în domeniul combustibililor.”

În prezent, uzina are o producție de puțin peste 34.000 de galoane pe an, dar aceasta va crește expodențial, potrivit Porsche, la peste 145 de milioane până la sfârșitul acestui deceniu.
Cu toate acestea, s-ar putea să mai dureze ceva timp până când acesta va fi pe piață, deoarece Porsche îl va folosi mai întâi în proiecte speciale.

Barbara Frenkel, membră a Consiliului Executiv pentru Achiziții la Porsche AG, a declarat “Porsche s-a angajat pe o dublă e-cale: e-mobility și e-Fuels ca tehnologie complementară.
Privind întregul sector al traficului, producția industrială de combustibili sintetici ar trebui să continue să fie împinsă înainte la nivel mondial.”

“Cu uzina pilot eFuels, Porsche joacă un rol de lider în această dezvoltare.”

Și se pare că și alți producători auto s-ar putea alătura lui Porsche, directorul general al Lamborghini, Stephan Winkelmann, afirmând că emblematica sa marcă auto ar fi interesată de această modalitate de a deveni mai ecologică.

El a declarat pentru Fox News: “Este un lucru pe care încă îl analizăm, trebuie să vedem ce va spune legislativul în următorii doi ani dacă există o oportunitate sau o fereastră deschisă și pentru aceste tipuri de mașini cu hibrizi încă din anii 30 prin utilizarea combustibilului sintetic.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare