Premieră în România: Tronsonul de drum expres din vestul țării ar putea fi inaugurat înainte de termen

TRANSPORT. Se anunță o veste excelentă pentru infrastructura României! Primul tronson de drum expres din vestul țării, parte din DEx11 Oradea – Arad, ar putea fi inaugurat înainte de termen, potrivit estimărilor Asociației Pro Infrastructura. Lucrările la această conexiune rutieră de mare viteză au început în 2022, și se pare că acest tronson de aproximativ 18,96 de kilometri ar putea fi finalizat până în luna decembrie 2023, cu mult înainte de termenul contractual stabilit pentru martie 2024.

Acest drum expres va face legătura între Autostrada Transilvania (Biharia) și Centura Oradea (Sântandrei), reprezentând astfel primii kilometri veritabili de drum expres din Ardeal, parte din DEx11 Oradea – Arad.

Potrivit Asociației Pro Infrastructura, o secțiune de aproximativ 13 km cu profil de drum expres dintre Autostrada A3 și DN1 are șanse reale să fie inaugurată înainte de termen, și speră că și cei aproximativ 6 km rămași, între DN1 și Sântandrei, vor fi finalizați rapid.

Această inaugurare anticipată ar reprezenta al treilea proiect consecutiv finalizat mai devreme decât se aștepta, după pasajul Mogoșoaia de pe DNCB și segmentul Ungheni-Târgu Mureș al Autostrăzii A3, care au fost deschise circulației în septembrie, respectiv decembrie 2021.

Constructorul austriac Strabag are șanse foarte mari să obțină recorduri absolute în ceea ce privește termenele de finalizare. În decembrie, ei ar putea să deschidă un lot de autostradă cu 9 luni înainte de termen și să realizeze a patra inaugurare anticipată consecutivă a unui proiect de infrastructură.

Indiferent de rezultatele finale, aceste realizări remarcabile arată dedicarea companiei Strabag și dorința lor de a contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii României.

Contractul pentru cei 18,96 kilometri de drum care va lega Oradea de Autostrada A3 a fost semnat cu austriecii de la Strabag în iulie 2021 și prevede 6 luni de proiectare și 24 de luni de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în aprilie 2022.

Odată finalizat, acest drum de legătură va reprezenta un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din vestul României, și va facilita circulația și conectivitatea între regiuni. Cu aproximativ 12 poduri noi și pasaje, acest proiect promite să contribuie la dezvoltarea economică și socială a zonei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare