Primul tren electric chinezesc din România începe probele pe ruta Brașov – București – Constanța
INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ. România face un pas important în modernizarea transportului feroviar, odată cu debutul primelor probe ale trenului electric chinezesc, dezvoltat în colaborare între Astra Vagoane și producătorul chinez Qingdao Sifang. Acest tren, fabricat în 2021, va circula pe ruta Brașov – București – Constanța și promite să atingă viteze de până la 160 de kilometri pe oră.
Probe inițiale și avans în procesul de certificare
Recent, trenul a efectuat primele probe în gara Predeal, marcând un moment semnificativ în implementarea acestui proiect. Marian Mihail Călin, directorul general al Astra Vagoane Călători, a menționat că procesul de certificare și autorizare a trenului este în proporție de 80-90% finalizat. Echipe mixte de experți români și chinezi sunt implicate în adunarea datelor din computerele de la bordul trenului pe parcursul probelor, asigurându-se că toate standardele sunt respectate.
Confort și siguranță pentru pasageri
Conform producătorului chinez CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd., acest tren electric este proiectat pentru a respecta cele mai înalte standarde de siguranță și confort pentru pasageri. Deși pasagerii din zonă nu au avut ocazia să vadă interiorul vagoanelor, geamurile au fost acoperite pentru a menține un grad de confidențialitate pe durata testelor. Cu o viteză maximă de 160 km/h, trenul va oferi o alternativă rapidă și eficientă pentru călătoriile între orașele mari din România.
Investiții majore în infrastructura feroviară
România a achiziționat un total de 40 de unități de trenuri electrice din acest lot, iar contractul totalizează suma de 4,5 miliarde de lei. Trenurile vor fi livrate în termen de 32 de luni și vor beneficia de o garanție extinsă de 15 ani, ceea ce promite să ofere un serviciu de transport de calitate pentru mulți ani de acum înainte.
Perspective de colaborare internațională
Într-un context mai amplu, fostul comisar european Adina Vălean a declarat că se poartă negocieri active între Budapesta și București pentru realizarea unei infrastructuri feroviare care să conecteze cele două capitale. Această inițiativă vizează construcția de la zero sau renovarea completă a căii ferate, care ar permite trenurilor să parcurgă distanța dintre București și Budapesta în doar câteva ore, la viteze de 200 km/h.
Prin introducerea trenului electric chinezesc, România își propune să modernizeze și să eficientizeze transportul feroviar, îmbunătățind astfel mobilitatea cetățenilor și contribuind la dezvoltarea economică a regiunilor interconectate. În paralel, negocierile pentru conectarea Bucureștiului cu Budapesta sugerează o viziune ambițioasă pentru infrastructura feroviară din sud-estul Europei, oferind perspective promițătoare pentru viitor.