Profesorii de matematică mai au timp să se înscrie în programul național „Matematică Remedial” – un pas concret în lupta împotriva analfabetismului funcțional

EDUCAȚIE. Profesorii de matematică pot încă să se înscrie în programul „Matematică Remedial” – termen înscriere: vineri, 31 octombrie 2025, ora 17:00.
Programul, dezvoltat cu sprijinul Băncii Mondiale în cadrul PNRR, oferă gratuit școlilor un pachet digital complet de resurse remediale: lecții interactive, fișe de exersare, materiale video, teste de evaluare și un modul de formare pentru profesori. Toate resursele pot fi folosite offline, printr-un sistem digital instalat în rețeaua internă a școlii.
„Analfabetismul funcțional este o tară a sistemului educațional românesc, generând un risc de securitate națională. Într-adevăr, analfabetismul funcțional este considerat astăzi pe scară largă ca virusul potențial mortal al democrației și al civilizației moderne. Ca ministru, în confruntarea lui am angajat două strategii sistemice: (1) creșterea calității actului educațional (ex.: curriculum modern, creșterea accesului copiilor la activități cu personal didactic calificat, utilizarea Edulib, metode de predare eficiente etc. – inclusiv schimbarea logicii de evaluare în clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru a fi mai inclusivă și mai relevantă) și (2) programe remediale – 2 ore pe săptămână la nivel primar și 25% din timpul alocat fiecărei discipline la nivel gimnazial și liceal. Dar până când aceste modificări sistemice vor deveni bune practici, acestea trebuie susținute de proiecte majore, cu caracter general sau, așa cum este acesta, cu caracter mai specific (important și fundamental pentru evaluarea națională – matematică). Fără a fi exclusiv, programul funcționează și ca platformă complementară a actului educațional pentru copiii din mediile socio-economice afectate de analfabetismul funcțional. Așadar, vă încurajez să participați în număr cât mai mare pentru a putea înfrânge împreună analfabetismul funcțional, un periculos factor de risc pentru țara noastră!”




