Programul Rabla pentru autovehicule va continua în 2024, cu vouchere pentru persoanele fizice, dar cu posibile ajustări ale finanțării

PROGRAMUL RABLA. Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat luni seara că programul Rabla pentru autovehicule destinat persoanelor fizice va fi reluat și în acest an, cu lansarea oficială fiind stabilită pentru 1 septembrie. Cu toate acestea, ea a subliniat necesitatea de a regândi modul de finanțare al programului pentru a reduce dependența exclusivă de fondurile bugetului de stat.

Buget și perspective de finanțare

Potrivit ministrei, bugetul alocat pentru acest program până în prezent este de aproximativ 200 de milioane de lei. În același timp, ea a evidențiat faptul că, pentru asigurarea continuității și pentru creșterea sustenabilității pe termen lung, ar fi nevoie ca finanțarea să fie diversificată, inclusiv prin atragerea fondurilor europene. «Avem discuții pentru posibilitatea susținerii unui program similar din fonduri europene, ceea ce ar permite unui proiect precum Rabla să fie multianual și mai stabil în timp», a explicat Diana Buzoianu.

Transparență și predictibilitate în implementare

Ministra a subliniat importanța unei transparențe maxime în procesul decizional și a anunțat că, până la adoptarea pachetului 2 de măsuri, toate programele administrate de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vor beneficia de decizii clare, orchestrate în mod formal. «Avem nevoie de aceste decizii pentru a putea fi transparenți față de oameni și predictibili pentru industria auto, care așteaptă cu interes acest sprijin», a adăugat ea.

Program multianual și sustenabil

De asemenea, ministrul a dezvăluit că se discută intens despre transformarea programului Rabla într-un proiect cu continuitate pe mai mulți ani, în speță, în cadrul Fondului Social pentru Climă, un fond gândit să se întindă pe patru ani. Aceasta ar asigura un sprijin constant pentru înnoirea flotei auto și ar reduce vulnerabilitatea în fața fluctuațiilor financiare de moment.

Perspective și așteptări

În contextul discuțiilor, Diana Buzoianu a menționat că, pe lângă programul Rabla pentru persoane fizice, urmează să fie adoptate și alte programe complementare, menite să sprijine tranziția energetică și economia verde. Toate acestea trebuie să fie puse în aplicare în condiții de transparență și cu resurse suficiente, pentru a avea un impact real și durabil.

Reluarea programului Rabla pentru autovehicule în 2024 aduce speranțe pentru mulți șoferi și proprietari de mașini, însă pentru a avea un efect semnificativ, este nevoie de o finanțare diversificată și stabilă, precum și de o gestionare transparentă. Inițiativele de a atrage fonduri europene și de a asigura continuitate în timp ar putea transforma Rabla într-un instrument eficient pentru înnoirea parcului auto și pentru promovarea unui transport mai curat în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare