Reorganizarea ANAF: o luptă intensificată împotriva evaziunii fiscale și îmbunătățirea eficienței fiscale

ANAF. Reorganizarea ANAF: un pas crucial pentru combaterea evaziunii fiscale
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat recent finalizarea unui amplu proces de reorganizare a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), menit să ducă lupta antifraudă la un nivel superior. Această inițiativă strategică este esențială pentru a asigura o colectare eficientă a veniturilor fiscale, care să sprijine investițiile publice și funcționarea instituțiilor medicale, și nu economia neagră.

“Am finalizat reorganizarea ANAF, care va duce lupta antifraudă la un alt nivel. Avem acum funcția specifică de inspector antifraudă, care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii. În plus, asigurăm operaționalizarea structurilor teritoriale județene care urmăresc combaterea activităților economice ilicite”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Operaționalizarea structurilor teritoriale și îmbunătățirea controlului
Noua structură permite desfășurarea permanentă a acțiunilor de control, la orice oră, și vizează toate categoriile de contribuabili, indiferent de forma de organizare sau locație. Aceasta asigură un cadru unitar și fluid al activităților de colectare prin reorganizarea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili și accelerarea procedurilor de valorificare a bunurilor confiscate prin Direcția Generală Executări Silite.

“Acest amplu proces de reorganizare este un pas crucial pentru a ne asigura că ajungem să colectăm eficient acei bani care trebuie să meargă către investiții, funcționarea instituțiilor medicale, pensii, alocații, nu în economia neagră”, a subliniat Boloș.

Inovații în sistemul vamal
Pe lângă reorganizarea ANAF, ministrul a anunțat și operaționalizarea unui nou sistem vamal digitalizat, care va eficientiza și securiza tranzitul de mărfuri. Acest sistem reduce timpii de așteptare la birourile vamale și a adus România pe primul loc în UE în ceea ce privește rata scăzută de erori în gestionarea vamală.

“Așadar, operatorii nu vor mai umbla cu hârtiile după ei. Acest nou sistem face tranzitul de mărfuri mai eficient și mai sigur, reducând timpii de așteptare la birourile vamale”, a mai adăugat ministrul Finanțelor.

Extinderea personalului și implementarea sistemului RO e-Sigiliu
Guvernul a adoptat o hotărâre care prevede suplimentarea personalului ANAF cu 220 de inspectori antifraudă. Această măsură are în vedere dezvoltarea și operaționalizarea Sistemului Național RO e-Sigiliu, menit să asigure trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal și fiscal pe teritoriul României.

“Sistemul RO e-Sigiliu va asigura respectarea trasabilității transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal și fiscal pe teritoriul României și va îmbunătăți activitatea autorităților competente din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor și metodelor de supraveghere vamală și fiscală la realitățile actuale”, se precizează într-un comunicat al Guvernului.

Reorganizarea ANAF și măsurile adoptate de Ministerul Finanțelor reflectă un angajament ferm de a îmbunătăți colectarea veniturilor fiscale și de a combate evaziunea fiscală. Prin digitalizarea sistemului vamal și suplimentarea personalului de control, România face pași importanți spre o administrare fiscală mai eficientă și transparentă, în beneficiul economiei naționale și al cetățenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare