România simplifică accesul pentru șoferii non-UE în sectorul de transport

LEGISLAȚIE. România a implementat recent un sistem inovativ care permite cetățenilor din țări non-UE să lucreze ca șoferi de taxi sau pentru platforme de ride-hailing, precum Uber și Bolt. Această inițiativă vine în contextul presiunilor crescânde din partea organizațiilor de transport care au semnalat o criză acută de șoferi profesioniști în țară.

Măsuri pentru atragerea de șoferi străini
Pentru a facilita procesul de integrare a șoferilor străini, examenul de obținere a atestatului profesional (CPI – Certificat de Calificare Profesională Inițială) va putea fi susținut și în limba engleză. Acest lucru îi va încuraja pe șoferii din țări precum Nepal, Sri Lanka, Vietnam și Filipine, unde limba engleză este vorbită la un nivel acceptabil, să aplice pentru a lucra în România.

Până în prezent, examinările practice în limba engleză sunt disponibile doar în București. Autoritatea Rutieră Română a publicat, de asemenea, baza de întrebări și materialele aferente examenului în engleză, pentru a sprijini candidații ce doresc să obțină atestatul.

Comparatie cu alte țări europene
România nu este prima țară care a adoptat astfel de măsuri. Germania a introdus deja opțiunea de a susține examenul pentru atestatul CPI în 8 limbi străine, inclusiv româna, în încercarea de a face față deficitului de șoferi de camioane. Această tendință de liberalizare a cerințelor lingvistice reflectă nevoia acută de a atrage forță de muncă calificată din diverse colțuri ale lumii.

Cerințele pentru șoferi
Pentru a putea lucra în domeniul transporturilor, șoferii trebuie să dețină un Certificat de Calificare Profesională Inițială (CPI), care este supus unor actualizări periodice prin intermediul unui Certificat de Calificare Profesională Continuă (CPC). Aceste cerințe sunt în conformitate cu reglementările naționale, dar și cu cele din alte state membre ale Uniunii Europene.

Răspunsul la cererea de servicii
Această decizie vine ca un răspuns la cererea tot mai mare de servicii de transport, amplificată de nevoile economiei românești și de popularitatea platformelor de ride-hailing. Pe măsură ce mai multe persoane aleg aceste servicii, criza de șoferi bine pregătiți devine o problemă din ce în ce mai acută. Prin îmbunătățirea accesului la atestare, România își propune nu doar să rezolve deficitul de șoferi, ci și să îmbunătățească calitatea serviciilor de transport.

În concluzie, România face pași importanți pentru a atrage șoferi din țări non-UE, adaptându-se astfel la cerințele pieței și nevoile societății. Aceste inițiative sunt esențiale pentru a susține dezvoltarea sectorului de transport și a asigura un sistem eficient și de încredere pentru cetățenii români.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare