S-A REZOLVAT, NU SE POATE – Termenul de finalizare a Autostrăzii Târgu Mureș – Câmpia Turzii a fost prelungit cu… 3 ani, până la sfârșitul anului 2023

3
2442

AUTOSTRADĂ ÎN… 10 ANI. Proiectul de construire a Autostrăzii Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii (cu dimensiunea de aproape 52 de kilometri + 4,7 kilometri de drum de legătură spre Târgu Mureș), în valoare de 1,8 miliarde de lei, din care cea mai mare parte de finanțării este asigurată din pușculița UE, trebuia finalizat până la 31 decembrie 2020. Adică, peste vreo 3 luni. În contextul actual, îndeplinirea termenului este similar cu o minune.

 

În consecință, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a rezolvat problema neinvocând divinitatea, ci, pe tăcute, aproape pe mutește, semnând în această săptămână un act adițional (al patrulea!) prin care modifică durata contractului și perioada de implementare a proiectului. Practic, data de finalizare a fost mutată cu 3 ani, noul termen de recepționare a întregului proiect fiind 31 decembrie 2023. Să fie primit!

 

Noul adițional modifică, pe lângă perioada de implementare, și valoarea totală a proiectului, însă majorarea este insignifiantă (cu sub 50.000 de lei), acum valoarea totală a proiectului fiind 1.823.729.218,04 lei, din care aproape 1,3 miliarde de lei sunt finanțați din Fondul de Coeziune al UE. Pe lângă cofinanțarea de 15% din valoarea eligibilă (adică 227 de milioane de lei), statul român s-a angajat să plătească și cheltuieli neeligibile în cuantum de peste 310 milioane de lei.

 

Autostrada Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii trebuie să facă legătura rapidă între Târgu Mureș și Cluj-Napoca și să asigure continuitatea secțiunii de autostradă 2B Câmpia Turzii – Cluj-Napoca Vest (Gilău) cu secțiunile 2A și 1C și decongestionarea traficului din localitățile de-a lungul autostrăzii.

 

Proiectul prevede construirea a 51,8 km de autostradă nouă (cu două benzi pe sens) și 4,7 km de drum de legătură spre Târgu Mureș (la fel, cu două benzi pe sens). Pe rută sunt amplasate 13 poduri, 30 de pasaje, 5 intersecții, 2 viaducte, o parcare, un centru de întreținere și coordonare, o zonă de service și un punct de sprijin pentru întreținere.

 

Data de începere a proiectului a fost 1 ianuarie 2014, așa că, dacă noul termen de finalizare nu se va modifica, din nou, autostrada care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca va fi finalizată după exact 10 ani.

 

* Sursa foto: captură filmare Asociația Pro Infrastructură

 

Cătălin VISCHI, Liviu DAMIAN

 



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

3 COMENTARII

  1. Nimic nou sub soare.Singurul lucru de mirat in Romania este faptul ca derbedei imbogatiti pe bani publici nu sunt la inchisoare din cauza mafiei al carui tentacule sunt infipte la mare adancime in toate institutiile statului care ar trebui sa stopeze mafia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here