SĂ FIE PRIMIT – Primarul Florea, 19.400 de euro pentru inscripționarea unor bannere care pot acoperi o suprafață de… peste 5.500 de metri pătrați

CONTRACT. La jumătatea acestei luni, Primăria Târgu Mureș, prin reprezentantul său (primarul Dorin Florea), a semnat cu sereleul local Oracler Advertising, controlat de Vészi Tibor, un contract pentru servicii de inscripționare bannere.
Serviciile au fost antamate prin procedura cumpărare directă, ca la chioșcul din colțul străzii, și sunt în valoare de 92.254,78 de lei + TVA (echivalentul a aproape 19.400 de euro + TVA).
Firma este o abonată la pușculița publică controlată de edilul Dorin Florea, doar în decembrie 2018 fiind plătită pentru materiale promoționale personalizate cu suma totală de 116.560 (pe trei facturi, toate achitate în 12 decembrie 2018), pe parcursul anului încasând și alți bani (în februarie, de exemplu, 32.281,73 lei pentru materiale promoționale personalizate, iar mai, pentru un “decor panoramic”, 3.230,91 lei).
Actualul contract (nr. 43/15.05.2019) se întinde pe durata a 2 ani și prevede că în 2019 firma lui Vészi va încasa 54.621,84 lei + TVA (echivalentul a aproape 11.500 de euro + TVA), iar în 2020 (atunci e și campania electorală pentru alegerile locale) va încasa 37.632,94 de lei + TVA (echivalentul a 7.900 de euro + TVA).
Pentru că prețurile de piață ale bannerelor sunt de 3-3,5 euro/metru pătrat, rezultă că Primăria va plăti în acest an și anul viitor bannere care pot acoperi o suprafață de peste 5.500 de metri pătrați (spre comparare, un teren de fotbal are aproximativ 6.400 de metri pătrați).
O să fie un oraș frumos colantat. Asta vroiam să vă spun și, iată!, surprinzându-mă că am făcut-o.
Cătălin VISCHI