Schimbări semnificative propuse în Codul Rutier

COD RUTIER. Un proiect de lege inițiat de către deputatul UDMR, Benedek Zacharie, a fost depus la Senat și a adus cu sine modificări semnificative ale Codului Rutier din România. Aceste schimbări ar putea avea un impact major asupra modului în care poliția rutieră controlează și sancționează încălcările din trafic, dar și asupra procedurilor de obținere a permisului de conducere.

Unul dintre cele mai notabile aspecte ale proiectului este interzicerea utilizării mașinilor neinscripționate de către poliția rutieră pentru măsurarea vitezei cu radarele din dotare. De asemenea, amplasarea acestor radare va trebui anunțată în prealabil șoferilor, fie prin intermediul panourilor informative, fie prin intermediul mass-media. Această măsură are ca scop asigurarea unei mai mari transparențe în ceea ce privește utilizarea radarelor și avertizarea șoferilor despre prezența acestora.

Proiectul introduce un capitol nou în Codul Rutier, numit “Prevenție”, care aduce modificări semnificative. Acesta interzice explicit poliției rutiere să folosească mașini neinscripționate pentru a efectua măsurători ale vitezei. În plus, se stipulează că radarele vor trebui să fie amplasate în mod vizibil pentru participanții la trafic, ceea ce le va permite șoferilor să reducă viteza în timp util, fără să riște amenzi pentru viteză excesivă.

Proiectul se concentrează, de asemenea, asupra îmbunătățirii siguranței rutiere prin introducerea unor noi reguli și standarde. Acesta prevede, de exemplu, că pe drumurile cu minimum două benzi de circulație pe sens, trebuie să fie instalate semafoare obligatorii. De asemenea, se vor amenaja refugii și spații interzise circulației vehiculelor în apropierea unităților de învățământ, a unităților sanitare sau de asistență sociomedicală, a piețelor și târgurilor, precum și în zonele cu risc sporit de accidente.

În ceea ce privește procedurile de obținere a permisului de conducere, proiectul propune creșterea numărului de ore de instruire practică de la minimum 30 la cel puțin 45 de ore. Totuși, o schimbare notabilă este faptul că examenul pentru obținerea permisului nu va mai trebui susținut neapărat în prezența unui polițist.

De asemenea, proiectul introduce restricții asupra vârstei și experienței de conducere pentru șoferii cu permis de categoria B. Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum și celor care au o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria B, le va fi interzis să conducă vehicule care depășesc 100 de cai putere sau 75 de kilowați în cazul vehiculelor electrice. Această măsură are ca scop prevenirea unor incidente grave cauzate de șoferii tineri sau cu puțină experiență la volanul mașinilor puternice.

În concluzie, acest proiect de lege propune modificări semnificative ale Codului Rutier din România, cu accent pe transparență, prevenție și siguranța rutieră. Impactul acestor schimbări va fi urmărit cu interes în societate, în special de către șoferi și autoritățile competente.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare