SE OPUN – PNL: „Instituirea gratuității totale generale pe autobuze în Târgu Mureș, o amnistie și grațiere pentru Siletina”

2
377

ÎMPOTRIVĂ. Joi, 28 februarie 2019, Consiliului Local (CL) Târgu Mureş trebuie să se pronunțe (și) asupra proiectului de hotărâre privind acordarea gratuităţii pentru toţi cetăţenii din Târgu-Mureş pe mijloacele de transport în comun. O “gratuitate” care costă, de fapt, 27 de milioane de lei pe an (echivalentul a aproximativ 5,7 milioane de euro), bani care vor fi virați firmei din bugetul local al urbei.

 

„Gratis” pe bani

 

Din postură de preşedinte PNL Târgu Mureş, Ervin Molnar (foto mic, dreapta) a anunțat public că liberalii susțin gratuitatea transportului în comun pentru pensionari, elevi și studenți, dar se opun categoric proiectului în forma în care va fi propus la vot consilierlor locali, prin care municipiul va suporta contravaloarea abonamentelor gratuite, acesta fiind „o amnistie şi graţiere pentru Siletina” (firma privată care controlează transportul în comun în oraș).

 

Molnar susține că, dacă decizia va fi adoptată în această formă, fiecare contribuabil târgumureşean va plăti aproximativ 300 lei pe an din buzunarul său, “în condiţiile în care consilierii locali au votat deja în luna ianuarie 2019 contractarea unui împrumut de aproape 20 de milioane de euro, doar dobânda anuală pentru acest împrumut urmând să îi costă pe contribuabilii târgumureşeni aproximativ 4.700.000 de lei – adică un milion de euro pe an”.

 

“Considerăm că, pe de o parte, îndatorarea oraşului cu aproape 90 de milioane de lei, expunerea la dobânzi nejustificate şi oferirea de pomeni la transportul în comun pentru oricine şi în orice condiţii, constituie un act de incompetenţă şi inconştienţă administrativă, reprezentând exclusiv o măsură populistă, luată în scop strict electoral.

 

Angajarea unei astfel de cheltuieli înaintea aprobării bugetului Municipiului pentru anul 2019, va face imposibilă realizarea investiţiilor atât de necesare târgumureşenilor, cum ar fi parcările pentru autoturisme sau mult aşteptatul pod peste râul Mureş”, a mai precizat președintele PNL Târgu Mureș.

 

„Atacăm în contencios!”

 

PNL susține că a fost împotriva contractării în regim de urgenţă a creditului, fără o dezbatere serioasă în prealabil, dar că cinci din cei șase liberali din Consiliul Local (Radu Liviu Todoran, Călin Moldovan, Dumitru Matei, Vasile Miculi şi Pavel Dumitru) au ignorat decizia forurilor statutare ale PNL, fapt care a dus la excluderea acestora din partid.

 

Până acum, însă, deși PNL a înaintat, conform legii, Instituţiei Prefectului Mureş, documentele care atestă pierderea calităţii de membru PNL a cinci consilieri locali, instituția condusă de Mircea Dușa (foto mic, stânga) nu a eliberat ordinul de încetare a mandatelor acestora şi vacantarea locurilor liberalilor din CL Târgu Mureș. Din cauza acestui fapt, PNL a anunțat că va ataca (atât la Instituţia Prefectului, cât şi la instanţele de judecată) adoptarea oricărei hotărâri a forului deliberativ al urbei ca fiind nelegală.

 

Liviu DAMIAN



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

2 COMENTARII

  1. In Ungaria toti cetatenii UE cu varsta de peste 65 de ani se bucura de gratuitate pe orice mijloc de transport. La noi de ce nu se poate? Suntem o tara mult mai mare, mult mai bogata decat cea din vecinatatea noastra. ..

    • Toți cei care s-au poziționat împotriva proiectului au susținut gratuitatea pentru elevi, studenți și pensionari. Proiectul Primăriei prevede gratuitate pentru toți cetățenii. Asta ar însemna că, în fiecare an, Primăria va plăti din banii orașului 5,7 milioane de euro firmelor care prestează serviciul public de transport în comun. Oponenții proiectului susțin că e o cheltuială mare, nejustificată, banii putând fi folosiți pentru dezvoltarea orașului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here