Startup-ul maghiar Munch aduce o aplicație pentru reducerea risipei alimentare în România

APP. După o nouă rundă de finanțare, startup-ul maghiar Munch, una dintre cele mai mari aplicații de economisire a alimentelor din Europa Centrală și de Est, a intrat în România. Este cea mai mare extindere a companiei de până în prezent. Planul este de a începe cu București, iar apoi de a intra în celelalte orașe.

„Suntem foarte încântați că vom dezvolta conceptul Munch într-o țară recunoscută pentru mâncarea sa delicioasă și pentru ospitalitate”, spunea anterior Bence Zwecker, CEO Munch.
În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual. Prin intermediul aplicației pentru prevenirea risipei alimentare, restaurantele și alte companii care vând alimente pot oferi produsele pe cale să expire la un preț redus.

Munch a încheiat recent o rundă de finanțare condusă de Piton Capital, cunoscută pentru investițiile sale strategice în inovatorii din industrie precum Auto1 Group, Betfair, Docplanner și Allegro.
Runda a fost co-investită de FJ Labs, o firmă cu sediul în New York și o reputație globală în investițiile de piață. Sprijinul lor se combină cu participarea lui Christopher Muhr, co-fondator al Groupon și fost COO al unicornului german Auto1, și Kai Hansen, co-fondator al Lieferando, un startup de livrare mâncare de top în Europa și în prezent membru al consiliului de administrație al Booksy.

De asemenea, au participat investitori existenți precum Fiedler Capital, Silicon Gardens, Márton Szőke, Péter Záborszky, STRT Holding și László Czirják. În 2022, compania a fuzionat cu Nesnězeno, un startup ceh din același domeniu. Astfel, cele mai mari două startup-uri din regiune care luptă împotriva risipei alimentare și-au unit forțele în noiembrie 2022, pentru a acționa împreună.
Au peste 3.000 de parteneri, iar aplicația lor este folosită de antreprenori din Cehia, Ungaria și Slovacia, unde au salvat un total de 1,5 milioane de pachete de alimente de la a fi aruncate. Atât Nesnězeno, cât și Munch operează sub brandul propriu. Recent, Munch a extins cooperarea cu mai mulți jucători importanți, precum cafenelele Starbucks, din trei țări, și Penny, în Republica Cehă și Ungaria. În prezent, se concentrează pe cea mai mare extindere de până acum, în România, unde, potrivit statisticilor, în fiecare an se irosesc aproximativ 2,2 milioane de tone de alimente. Croația, Slovenia, Grecia, Bulgaria și Serbia sunt următoarele țări pe listă.

Proiectul a fost lansat în 2020 de directorul general al Munch, Bence Zwecker, împreună cu Botondo Zsoldos, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu scopul de a combate risipa de alimente prin intermediul tehnologiei. Cu circa 1,5 milioane de descărcări și 3.000 de parteneri, Munch a crescut, în perioada aprilie – septembrie 2023, de aproape șapte ori față de aceeași perioadă a anului anterior.

Detaliile aplicației aici.

În România este disponibilă deja o aplicație locală similară. Startup-ul românesc bonapp.eco, înființat de antreprenorii Grégoire Vigroux, Diego Roy de Lachaise și Luka Zivkovic în noiembrie 2021, încearcă să combată risipa prin vânzarea alimentelor la preț redus. Platforma românească a ajuns la o cifră de afaceri de 50.000 de euro în septembrie, cu 400% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut. În aprilie, compania a atras o finanțare de 600.000 de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare