Subiectele la matematică de la Evaluarea Națională 2024: dificultăți și provocări pentru elevi

EVALUARE NAȚIONALĂ. Evaluarea Națională 2024 la matematică a adus subiecte mai dificile comparativ cu anii anteriori, stârnind dezbateri aprinse în rândul profesorilor și elevilor. După proba de limba română, unde subiectele au fost percepute ca fiind mai grele decât cele din anul trecut, și proba de matematică a ridicat ștacheta, determinând cadrele didactice să anticipeze diferențe mai mari între notele obținute de elevi.

Gradul de dificultate crescut
Profesorii de matematică sunt unanimi în a considera că subiectele de anul acesta au avut un grad de dificultate mai ridicat decât cele din 2023. Felicia Zamfirescu, profesoară de matematică, a declarat pentru FANATIK: „Subiectele de anul acesta au fost un pic mai grele, în comparație cu cele de anul trecut. Nu sunt atât de intuitive. Să ne aducem aminte că anul trecut, la aproape jumătate din subiecte răspunsul corect era evident. Acum elevii au trebuit să facă și niște calcule pentru a ajunge la răspuns.”

Subiectele care fac diferența
Felicia Zamfirescu a subliniat că, deși au existat și exerciții ușoare sau medii, au fost câteva probleme care au ridicat cu adevărat nivelul de dificultate. „Vedem că la subiectele din acest an exercițiile cu un grad de dificultate mai ridicat apar încă de la Subiectul I. Mă refer la subiectul 5, cel cu modulul. Și la Subiectul III sunt unele exerciții mai ușoare, în special cerințele de la punctul a, dar cele de la punctele b sunt ceva mai dificile, și cred că aici se vor face diferențele” a explicat Zamfirescu.

Profesorul Sorin Borodi a confirmat această opinie, evidențiind dificultatea subpunctelor b de la Subiectul III: „Subiectele grele au fost 4 b și 5b de la Subiectul III, în rest toate sunt genul de exerciții pe care elevii le-au mai întâlnit prin modele, pe la simulări.”

Notele vor reflecta efortul și cunoștințele
Profesoara Felicia Zamfirescu a remarcat că, în acest an, nota 7 nu va mai fi atât de ușor de obținut: „Cred că anul acesta șaptele nu va mai putea fi obținut atât de repede ca în alți ani. Cred că vom vedea diferențe mai mari la notele obținute.” Ea a subliniat că elevii care au muncit și au fost atenți la ore vor putea face diferența, în timp ce cei care nu au lucrat suficient vor întâmpina dificultăți.

Sorin Borodi a completat această idee, menționând că, deși subiectele au fost mai grele, ele nu au fost imposibil de rezolvat: „Elevii buni o să obțină nota 8 ușor, dar cred că vor fi și multe note de 10.”

Lipsa legăturii cu viața reală
Profesorul Borodi a adus în discuție un alt aspect important, și anume lipsa unei legături clare între subiectele de matematică și viața reală. El a menționat că problemele propuse nu reflectă situații concrete pe care elevii le-ar putea întâlni în viața de zi cu zi, ceea ce reprezintă o deficiență în conceperea acestor teste.

„Sunt totuși niște subiecte rupte total de viața reală, de concret. Văd că aspectul acesta nu se remediază. Trec ani și ani și nu se întâmplă nimic. Sunt aceleași subiecte fade” a declarat Sorin Borodi. El a dat exemplul testelor PISA, unde elevii au de rezolvat probleme practice, cum ar fi calcularea unui curs valutar.

În concluzie, Evaluarea Națională 2024 la matematică a fost percepută ca fiind mai dificilă decât în anii trecuți, punând la încercare cunoștințele și abilitățile elevilor. Profesorii sunt de părere că diferențele de notare vor fi mai mari, iar elevii care au învățat vor fi răsplătiți pentru efortul depus. Cu toate acestea, există încă loc pentru îmbunătățiri în ceea ce privește relevanța subiectelor pentru viața reală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare