SUCCES ÎN BUSINESS? Urmează cei 6 factori importanți pentru transformarea afacerii tale

TRANSFORMARE. Este un lucru obișnuit pentru liderii în transformare a afacerii să își concentreze toată atenția asupra capacității tehnologice, teoriei managementului, etapelor de referință ale proiectelor și investițiilor necesare în timp, bani și resurse.
 
Deși acești factori sunt toți importanți, pentru ca lideri și angajații să vadă transformarea ca pe o călătorie emoțională, este mult mai utilă pentru a debloca succesul.
 
Experiența spune că transformarea de succes este ferm înrădăcinată în comportamentul uman. Transformarea poate provoca întreaga gamă de emoții, de la entuziasm și optimism până la anxietate, frustrare și chiar disperare.
Deci, care sunt factorii determinanți ai comportamentului uman care pot conduce organizațiile la o performanță de transformare mai bună?
 
Cercetările din cadrul Școlii de afaceri de la Universitatea din Oxford ne arată:
 
1. Abilități de conducere îmbunătățite
 
Liderii care sunt hotărâți să își schimbe organizația sunt gata să se schimbe mai întâi pe ei înșiși. Ei se concentrează pe a deveni mai conștienți de sine, astfel încât să poată recunoaște limitările mentalității și capacităților lor actuale. Ei află cine trebuie să devină pentru a fi un lider mai bun, ceea ce ar putea însemna să aibă capacitatea de a contesta status quo-ul sau de a-i sprijini emoțional pe alții prin transformare.
Ca parte a acestui proces, își aprofundează înțelegerea echipelor cu care lucrează – ceea ce le permite să pună oamenii potriviți, cu abilitățile și experiența potrivite, în rolurile potrivite.
Organizațiile au nevoie de un echilibru între abilități în rolurile de sponsorizare și conducere pentru a oferi claritatea viziunii, disciplina de execuție și, de asemenea, pentru a crea urmărire în cadrul proiectului și al afacerii în general.
 
2. O viziune în care să creadă toți
 
În loc să privească înapoi pentru a stabili un curs pentru viitor, liderii în transformare de succes au o viziune „viitorul înapoi”. Ei privesc înainte și își imaginează mai multe scenarii viitoare. Apoi creează o hartă strategică cu mai multe orizonturi, care duce viitorul înapoi până astăzi.
Odată ce această viziune este implementată, liderii de înaltă performanță și echipele lor traduc acea viziune într-un „de ce” emoțional.
Acest lucru le permite să stimuleze angajamentul oamenilor și echipelor lor, care este capabil să conducă prin transformare, indiferent de provocările inevitabile care vor apărea. Definirea unui „de ce” care este surprins în termeni care se aliniază la valoarea și rezultatele exprimate în termeni umani, de exemplu, timpul petrecut făcând activități fără valoare adăugată, va duce la mai multă acceptare.
 
3. O cultură în care opiniile oamenilor sunt îmbrățișate și încurajate
 
Emoțiile puternice fac parte din procesul de transformare. Deci, responsabilitatea liderilor revine să anticipeze, să recunoască și să lucreze cu emoțiile oamenilor pentru a crea condițiile pentru succesul transformării.
Liderii în transformare de înaltă performanță creează un mediu la locul de muncă în care membrii echipei simt că pot vorbi în siguranță fără a se expune riscului de critică, discriminări sau mustrări. De asemenea, ei caută în mod deliberat persoane care nu sunt de acord cu viziunea sau procesul de transformare, ceea ce ajută la evidențierea neînțelegerilor, anticiparea problemelor și eliminarea barierelor în calea implementării.
Una dintre barierele critice în calea succesului este o cultură care încurajează gestionarea ascendentă a raportării știrilor bune și suprimarea veștilor proaste.
Atunci când oamenii văd că rolul lor nu este împărtășit atunci când întâmpină provocări, de exemplu, lipsesc repere, acest lucru creează un val de probleme potențiale mai târziu în ciclul proiectului, unde este mult mai greu și mai costisitor de rezolvat.
 
4. Libertatea de a experimenta
 
O transformare reușită combină de obicei disciplina cu libertatea de a experimenta. Disciplina poate fi creată prin înființarea unui birou de management de proiect care să supravegheze și apariția de noi idei, ajutând la transformarea viziunii de transformare în realitate.
Experimentarea poate fi încurajată prin „laboratoarele de transformare”, care oferă un mediu sigur pentru explorare și învățare. Pentru ca experimentarea să dea rezultate fructuoase pe termen lung, este vital ca eșecurile să nu afecteze negativ cariera sau compensarea membrilor echipei.
 
5. Tehnologia potrivită
 
Tehnologia dă viață viziunii, motiv pentru care este esențială pentru succesul transformărilor organizaționale. Cercetarea a evidențiat importanța investiției în tehnologie adecvată, 48% dintre respondenți în transformări performante spunând că organizația lor a investit în tehnologiile potrivite pentru a-și îndeplini viziunea de transformare (comparativ cu 33% dintre respondenți în transformări cu performanță scăzută).
Cu toate acestea, tehnologia poate conduce la transformare doar dacă liderii și echipele lor o văd ca pe un instrument util care le permite să găsească un sens mai mare în munca lor, mai degrabă decât ca pe o amenințare sinistră pentru locurile lor de muncă.
Liderii și echipele lor au nevoie, de asemenea, de acces la programe de formare și de învățare care să le permită să își recalifice, să își perfecționeze și să dezvolte mentalități de creștere.
 
6. Colaborare eficientă
 
Fără o colaborare eficientă, transformarea nu își poate atinge niciodată potențialul. Din acest motiv, liderii în transformare de înaltă performanță se concentrează pe crearea unei culturi organizaționale colaborative – una care încurajează diferite echipe să co-creeze unele cu altele, mai degrabă decât să opereze în siloz.
Acest lucru poate fi adesea contracultural pentru organizație și va avea nevoie de suprainvestiții pentru a încălca normele culturale în cadrul membrilor echipei.
Pentru a obține cele mai bune rezultate, acești lideri își încurajează, de asemenea, echipele să își reproiecteze și să își redefinească propria activitate.
Deoarece transformarea necesită impuls dintr-o perspectivă de jos în sus, echipele ar trebui să fie rugate să identifice ce schimbări sunt necesare comportamentelor, precum și modul în care se realizează munca.
 
Valorificați puterea oamenilor!
A lupta împotriva acestor stimuli nu va fi ușor. Cu toate acestea, liderii care sunt capabili să înțeleagă și să valorifice dimensiunea critică a emoției umane, ținând seama de cei șase factori de mai sus, au mai multe șanse să conducă transformări de succes care au ca rezultat schimbări de durată.
 
 
Cătălina Lumperdean

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare